Technologie en innovatie

Onze EV's

WAT WE MAKEN – EN WAT WE VOORAL NIET MAKEN

 

Onze volledig reeks elektrische auto’s, volledig aangedreven door geavanceerde lithium-ion-accu’s, zijn ontwikkeld om de uitstoot van CO2 te verlagen – door het helemaal niet meer te produceren.

Dus u kunt genieten van een schone, stille, soepele rit die geen schade toebrengt aan het milieu. En omdat we meer hernieuwbare manieren ontwikkelen om iedere EV die we maken aan te drijven, te bouwen en te recyclen, wordt ons initiatief steeds duurzamer.

De technologie is zover ontwikkeld dat EV’s nu praktischer, krachtiger en sneller rijden en laden dan ooit tevoren, en dus prettig om te hebben en leuker om te rijden. Oh, en ze zien er nog heel aardig uit ook.

 

Dit zijn een aantal van de belangrijkste onderdelen van de EV (met uitleg van de terminologie):

     • Connecter box - where the plug is connected to main current

     • Aansluitdoos – waar de plug op de hoofdstroom wordt aangesloten

     • Stroomconvertor – verandert gelijkstroom in wisselstroom (accu = gelijkstroom, motor = wisselstroom)

     • Transformator – gelijkstroomconvertor die 400V (van de motor) omzet in 12V (voor de hulpitems, bijv. AC, lichten, enz.)

     • Acculader – het apparaat dat 220V wisselstroom omzet in 400V gelijkstroom om de accute        te laden

     • Elektrische motor

     • Reductiewiel – dit is het overbrengingsmechanisme (zoals een versnellingsbak). De overbrengingsverhouding staat vast, voor- en achter 

WAAR WE HEEN GAAN

We zijn altijd op zoek naar manieren om onze auto's efficiënter te maken. Maar nu tillen we deze strategie naar een hoger plan.

De samenwerking Renault-Nissan is toonaangevend in de wereldwijde auto-industrie op het gebied van de ontwikkeling van emissieloze voertuigen, en dus bij het aanpakken van de wereldwijde problemen van klimaatopwarming. Onze geavanceerde, compacte lithium-ion-accu’s zijn toonaangevend in hun klasse. En onze nieuwe samenwerkingen met overheden en toonaangevende organisaties over de hele wereld zorgen ervoor dat onze EV’s eenvoudiger te verkrijgen en te rijden zijn.

In de zomer van 2009 worden de eerste auto’s onthuld.

En daarna? Meer auto’s, meer keus, meer om van te genieten – allemaal gebouwd, aangedreven en gerecycled door een steeds grotere hoeveelheid hernieuwbare bronnen. En natuurlijk allemaal zonder uitstoot. 

HOE WE U DAAR KRIJGEN

 

Hoe ziet onze eerste EV eruit? Het design is nog steeds geheim, maar wat het u gaat bieden niet.

Zijn unieke design is gebouwd rond een puur elektrisch platform. Hij biedt ruimte aan vijf passagiers en hun bagage, en heeft een bereik van meer dan 150km. Het onderhoud is eenvoudig: hij is uitgerust met de nieuwste lithium-ion-accu - en er zijn geen compromissen op het gebied van prestaties.

De EV die Nissan in 2010 in Japan en Noord-Amerika introduceert heeft een nieuwe, unieke carrosserie en een splinternieuw autoplatform.  Hij is groot en krachtig genoeg om vijf volwassenen in te vervoeren. Hij beschikt over de prestaties van een auto met een normale 1,6 liter benzinemotor en kan tot 80% van de accucapaciteit opladen in ongeveer 25 minuten.

 

 

LITHIUM-ION-ACCU

 

De lithium-ion-accu’s die voor de EV’s ontwikkeld worden, zijn efficiënter, krachtiger en sneller te laden dan ooit tevoren. Ze hebben tweemaal de dichtheid van conventionele accu’s, waardoor de snelheidsmogelijkheden van de auto verdubbeld worden. Door hun dunnere structuur is er meer ruimte over in de auto zelf. Geavanceerd vermogen biedt betere acceleratie en de laadmogelijkheden zijn verbeterd dankzij efficiënter regeneratief remmen.

Belangrijkste punten:

     • Lithium-ion-accu’s zijn het belangrijkste onderdeel in een EV

     • Ze beschikken over tweemaal de capaciteit, zijn de helft kleiner en bieden 50% meer vermogen dan een conventionele accu van hetzelfde gewicht

     • Door hun compacte design kunnen ze beter in de auto verpakt worden. Dit gebeurt onder de bodem van de EV, zodat de cabine- en/of laadruimte groot blijft.

     • Door hun gelamineerde structuur bieden ze verbeterde koelingscapaciteit voor betere betrouwbaarheid

     • Lithium-ion lijdt niet aan het ‘geheugeneffect’ dat optreedt als onvolledige laadcycli leiden tot een drastische verlaging in bereik

     • Iedere Nissan-accu moet 80% van zijn capaciteit behouden – zelfs na vijf jaar gebruik

     • Een accupakket bestaat uit accumodules en een accumodule bestaat uit vier cellen

 

ONS MERK NISSAN