HOE KUNT U ZICH REGISTREREN OF EEN ACCOUNT AANMAKEN?

WAAR KAN IK NISSAN CHARGE GEBRUIKEN?

Nissan Charge zal beschikbaar zijn in 12 landen en biedt u toegang tot meer dan 150.000 oplaadpunten in Europa. Deze 12 landen zijn Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg, Italië, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Zweden en Denemarken. Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen door heel Europa in de landen waar elektrische Nissans verkocht worden.

WIE KAN VAN DEZE DIENST GEBRUIKMAKEN?

Iedere eigenaar van een Nissan kan van deze dienst gebruikmaken. Het aanbod is afhankelijk van het modeljaar van de auto en of de auto nieuw of tweedehands is gekocht:

  • Eigenaren van een Nissan vanaf modeljaar 2019 kunnen de dienst gedurende 3 jaar gratis gebruiken, vanaf de datum waarop het VIN bevestigd is door Plugsurfing. Nadat deze periode is verstreken, moeten zij € 1 per maand betalen voor het oplaadabonnement.

  • Eigenaren van eerdere generaties Nissans (modellen vóór modeljaar 2019) krijgen van Nissan de mogelijkheid om te profiteren van 1 jaar gratis toegang tot de dienst, vanaf de datum waarop het VIN is bevestigd door Plugsurfing. Nadat deze periode is verstreken, moeten zij € 1 per maand betalen voor het oplaadabonnement.

  • Eigenaren van een Nissan e-NV200 krijgen gratis toegang tot de dienst tot 30 september. Daarna betaalt u voor Nissan Charge € 1 per maand.

  • Deze actie geldt ook voor eigenaren van tweedehands auto’s en onder dezelfde voorwaarden, tenzij de diensten reeds geactiveerd zijn en het VIN al geregistreerd is. In dat geval kan de eigenaar van de tweedehands auto alleen nog profiteren van de gratis periode voor zover die nog niet verlopen is.

IK HEB EEN TWEEDEHANDS NISSAN GEKOCHT, HOE KAN IK ME REGISTREREN VOOR DE DIENST?

KAN IK MEERDERE NISSANS KOPPELEN AAN 1 NISSAN CHARGE-ACCOUNT?

Elke laadsleutel is gekoppeld aan één enkel gebruikersaccount. Het is mogelijk om meerdere sleutels en VIN-nummers op één gebruikersaccount te hebben.

Een gezin kan dan bijvoorbeeld verschillende laadsleutels gebruiken, zo lang ze maar allemaal onder hetzelfde gebruikersaccount geregistreerd staan.

LAADSLEUTEL

HOE KUNT U EEN NISSAN LAADSLEUTEL BESTELLEN?

Ga in uw Nissan Charge App naar Accountgegevens en vervolgens “Mijn laadsleutels”, “Een laadsleutel bestellen”. U kunt ook een laadsleutel bestellen via het gebruikersportaal (Nissan.plugsurfing.com).

  • Ga naar het tabblad Laadsleutel.
  • Klik op Laadsleutel bestellen.
  • Vul alle velden van het formulier in.

U zult uw e-mailadres, voornaam, achternaam, straat, huisnummer, woonplaats, postcode en land moeten invullen op het formulier.

U ontvangt uw Nissan laadsleutel doorgaans binnen 10 dagen.

HOE KUNT U EEN NISSAN LAADSLEUTEL REGISTEREN?

Ga naar Accountgegevens via de app of het gebruikersportaal (Nissan.plugsurfing.com).

  • Ga naar het tabblad Laadsleutel.
  • Klik op Laadsleutel activeren.
  • Vul de unieke EVCO ID-code van uw laadsleutel in op het formulier.

Deze unieke identificatiecode is op de achterkant van uw Nissan laadsleutel geprint en begint met DE*8PS. 

Opmerking: het activeren van de laadsleutel kan tot 24 uur duren.

KAN IK MEERDERE NISSAN LAADSLEUTELS HEBBEN VOOR ÉÉN ACCOUNT?

OPLAADBEURTEN EN LAADSTATIONS

HOE KAN IK VAN TEVOREN CONTROLEREN OF EEN OPLADER BESCHIKBAAR IS?

Als u de kaart in de Nissan Charge-app bekijkt, ziet u drie verschillende statussen voor een oplaadpunt:

  • Groene oplader op de kaart – operationeel en beschikbaar
  • Grijze oplader – oplader toegankelijk via Nissan Charge, maar actuele status onbekend
  • Rode oplader – oplader in onderhoud/buiten gebruik

HOE KAN IK VAN TEVOREN CONTROLEREN OF EEN OPLADER BESCHIKBAAR IS?

U heeft twee mogelijkheden om een oplaadbeurt te starten of stoppen: met de Nissan laadsleutel of met de Nissan Charge App. Soms is het alleen mogelijk met de laadsleutel – dat is afhankelijk van de beheerder van het oplaadpunt. 

  • In de Nissan Charge App klikt u op een laadstation om alle detailinformatie te bekijken.
  • Als u eenmaal voor het laadstation staat, volgt u de aanwijzingen op het scherm van de oplader.

EEN OPLAADBEURT STARTEN MET DE APP

Klik op de kaart op het laadstation dat u wilt gebruiken. U krijgt gedetailleerde informatie over de status van het laadstation te zien. Klik op de knop “Start” om een oplaadbeurt te starten. Deze knop wordt alleen weergegeven als u met de app bij het laadstation kunt betalen.

EEN OPLAADBEURT STARTEN MET DE LAADSLEUTEL

Houd de laadsleutel tegen het gemarkeerde contactpunt (RFID-lezer) aan en de oplaadbeurt zal na een paar seconden starten.

KAN IK TOEGANG KRIJGEN TOT EEN STATION MET DE APP ALS IK MIJN SLEUTEL VERGETEN OF VERLOREN BEN?

Dat hangt van het station af. Sommige stations zijn alleen uitgerust met een RFID-lezer en die kunnen nog niet via de app bediend worden. De meeste oplaadpunten kunnen met de laadsleutel gebruikt worden. Algemeen gesteld zijn 50% van de stations te gebruiken via de app en 96% met de RFID-sleutel.

KAN IK BIJ ALLE STATIONS OPLADEN?

PRIJS

WAAR BETAAL IK VOOR?

  • Tijdens de prepaidperiode die u wordt aangeboden door Nissan betaalt u bij uw laadsessies voor het aantal geladen kWh of voor de tijd dat uw auto aan de oplader is aangesloten (afhankelijk van het beleid van de beheerder van het oplaadpunt). Na deze periode betaalt u € 1 per maand voor het oplaadabonnement.
  • Er komen geen roamingkosten of extra kosten bovenop de publieke prijs die door de beheerder van het oplaadpunt wordt vastgesteld.
  • U vindt de details van het prijsbeleid van elk oplaadpunt door erop te klikken op de kaart in de Nissan Charge-app.

WAANNEER BETAAL IK VOOR?

  • Nissan Charge houdt al uw oplaadbeurten bij en stuurt u één keer per maand een gedetailleerde factuur, aan het begin van de nieuwe maand. Het factuurbedrag wordt van uw rekening afgeschreven nadat de factuur naar u verzonden is. U vindt de volgende informatie op uw factuur: oplaadbeurten met kWh-consumptie, tijdsduur, prijsschema en eindbedrag per oplaadbeurt. (2)
  • De betaalmethode van uw voorkeur zal toegepast worden binnen 1-2 dagen na het versturen van de factuur.

GEBRUIKERSACCOUNT

WAT IS DE BEWAARTERMIJN VOOR ACCOUNTGEGEVENS EN OPLAADBEURTEN?

IS ER EEN KLANTENSERVICE VOOR U BESCHIKBAAR?

U kunt contact opnemen met onze klantenservice via:

  • E-mail naar service@plugsurfing.com
  • Het contactformulier op het gebruikersportaal (Nissan.plugsurfing.com)
  • De chatservice die u direct in de Nissan Charge-app kunt gebruiken (via uw account onder hulp bij chatassistentie)

Austria: 0800 400 245

Belgium: 0800 61113

Denmark: 80-40-04-08

Finland: 0800 102 146

France: 08 05 98 11 59

Germany: 0800 627 9976

Italy: +39800905655

Luxembourg: 0800 40509

Netherlands: 0800 225 5400

Poland: 800 202 554

Portugal: +351800600110

Spain: 0800 000 847

(1)Voor de Nissan LEAF vanaf modeljaar 2019

(2)  Cijfers gelden voor batterijen van 40 kWh (Nissan LEAF) en 62 kWh (Nissan LEAF e+). Tijd afhankelijk van oplaadomstandigheden, zoals type en staat van de lader, batterijtemperatuur en omgevingstemperatuur ten tijde van gebruik. Weergegeven tijd voor snelladen geldt bij gebruik van een CHAdeMO snellader. De Nissan LEAF is ontworpen om u te ondersteunen tijdens de ritten die u in het dagelijks leven het vaakst maakt. De auto is uitgerust met oplaadbeveiligingsfuncties die de batterij beschermen als er binnen korte tijd meerdere malen snellaadbeurten worden uitgevoerd. Meerdere keren achter elkaar snelladen, kan langer duren als door de batterijtemperatuur het beveiligingsmechanisme voor de batterij in werking wordt gesteld.

De responsiviteit en het gebruik van de functies kunnen beïnvloed worden wanneer de auto een slecht signaal ontvangt. Zorg ervoor dat uw auto een goed netwerkbereik heeft om optimaal te kunnen profiteren van de functies.

De getoonde afbeeldingen en beschrijvingen zijn illustratief. In sommige gevallen betreft het foto's van voorbeeldvoertuigen en vertegenwoordigen ze geen specifiek model, specifieke uitvoering of actie. De getoonde kenmerken zijn mogelijk niet beschikbaar of zijn niet standaard beschikbaar of alleen als optie.

Beschikbare functies zijn afhankelijk van de uitvoering, standaard of enkel als optie (tegen meerprijs).

Bron: AAA, cumulatieve Nissan LEAF-registraties in het jaar 2018 in de EU, Noorwegen, Zwitserland en IJsland.

Gegevens over het bereik zijn verkregen uit laboratoriumtests overeenkomstig EU-wetgeving en zijn bestemd voor vergelijkingen tussen verschillende voertuigtypes. De gegevens verwijzen niet naar één specifiek voertuig en vormen geen onderdeel van het aanbod. Deze cijfers kunnen afwijken van werkelijke resultaten tijdens het rijden. Extra uitrusting, onderhoud, rijgedrag en niet-technische factoren zoals weersomstandigheden kunnen van invloed zijn op de uiteindelijke resultaten. Cijfers zijn bepaald volgens de nieuwe testcyclus, de Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP).

Verbruik (Wh/km): gecombineerd 180-206; CO₂-uitstoot gecombineerd (g/km): 0. Nul CO₂-uitstoot tijdens het rijden.

De responsiviteit en het gebruik van de functies kunnen beïnvloed worden wanneer de auto een slecht signaal ontvangt. Zorg ervoor dat uw auto een goed netwerkbereik heeft om optimaal te kunnen profiteren van de functies.