Ik heb een Nissan met een navigatie- en audiosysteem. Kom ik in aanmerking voor Nissan navigatie-update via het MapCare™-programma?

De actie voor het Nissan MapCare™-programma is beschikbaar voor het gehele Nissan-assortiment dat voorzien is van NissanConnect (met uitzondering van 370Z, elektrische voertuigen en het gamma bedrijfswagens behalve e-NV200 en NAVARA), geproduceerd op 1 mei 2016 of later (1 juni 2016 voor JUKE en 1 november 2016 voor NAVARA). Auto’s die op voorraad zijn, maar vóór 1 mei 2016 werden geproduceerd (1 juni 2016 voor JUKE en 1 november 2016 voor NAVARA), komen niet in aanmerking voor deze actie.    

Ik kom niet in aanmerking voor het Nissan MapCare™-programma. Hoe kan ik een kaartupdate aanvragen?

U komt in aanmerking voor een enkele kaartupdate en kunt kiezen uit twee opties.
U kunt onze Nissan-webwinkel bezoeken, maar daarvoor dient u de kaart in uw Nissan navigatie te installeren. Deze Nissan navigatie-update is makkelijk te doen en de omschrijving wordt bij ieder product geleverd.
U kunt ook rechtstreeks bestellen bij uw dealer, die de Nissan navigatie-update voor u uitvoert.

Kan ik het Nissan MapCare™-systeem zelf updaten?

Nissan navigatie-updates worden door de dealer uitgevoerd als onderdeel van het Nissan MapCare™-programma. Hij moet eerst garanderen dat de auto in aanmerking komt voor het programma en zal vervolgens de Nissan navigatie-update uitvoeren. Het volledige proces is helemaal gratis.

Hoe vaak kan ik een Nissan navigatie-update krijgen met dit Nissan MapCare™-programma?

Het Nissan MapCare™-programma biedt maximaal drie kaartupdates: één per jaar, tot aan het eind van het vierde levensjaar van de auto.

Wie informeert mij als er een nieuwe Nissan navigatie-update beschikbaar is voor het Nissan MapCare™-programma?

Uw dealer zal contact met u opnemen als er een nieuwe Nissan navigatie-update beschikbaar komt. Zorg ervoor dat u met al uw contactgegevens geregistreerd bent in het YOU+-portaal (het klantenportaal van Nissan). U kunt ook zelf het initiatief nemen en uw dealer vragen of er al een nieuwe Nissan navigatie-update beschikbaar is voor uw voertuig.

Voorziet Nissan met het Nissan MapCare™-programma in een daadwerkelijk bestaande behoefte?

Gemiddeld 15% van de wegen en interessante plekken veranderen ieder jaar. Meestal zijn individuele kaartupdates vrij duur. Nissan regelt vier jaar lang alles voor u.

Wat gebeurt er als ik mijn auto verkoop?

Toegang tot het programma is gekoppeld aan het VIN. Om die reden wordt het programma automatisch overgedragen op de nieuwe eigenaar, wat de waarde van uw auto verhoogt (binnen de limiet van 3 kaartupdates tot het eind van het vierde levensjaar van de auto).

Ik heb een tweedehandsauto met NissanConnect gekocht. Hoe weet ik of het Nissan MapCare™-programma op mijn voertuig van toepassing is?

U moet aan uw dealer vragen of het VIN van uw voertuig in aanmerking komt en op hoeveel Nissan navigatie-updates u recht heeft. Uw dealer zal  er dan voor zorgen dat u in het systeem wordt opgenomen voor nieuwe Nissan navigatie-updates.

Ik heb een update van het Nissan MapCare™-programma gemist. Kan ik het programma voor een jaar uitstellen?

Nee, als u een jaar een kaartupdate bent misgelopen, is het niet mogelijk om een extra jaar op te eisen.