BEGRIPPEN

Vraag Antwoord
Wat is een VIN? VIN staat voor voertuigidentificatienummer, een uniek nummer voor elk voertuig. Het VIN vindt u op het dashboard aan de kant van de bestuurder. U kunt het het beste zien als u van buiten de auto aan de bestuurderskant naar de hoek kijkt waar het dasboard en de voorruit samenkomen.
Wat is energiebesparing? Energiebesparing staat voor de verhouding tussen rijafstand en energieverbruik. Hoe meer kilometer per kWh en hoe minder kWh per kilometer, des te hoger de energiebesparing.
Wat zijn Favorieten? (Informatiekanalen) Dit is een functie waarmee u direct toegang kunt krijgen tot informatiekanalen, zoals routeplanning.
Wat is Trip? Een Trip is een reis die begint zodra de motor start en eindigt als de motor uit wordt gezet (één trip is één reis).
Wat is Eco Tree? EcoTree is de boom die wordt weergegeven op de eco-indicator. Het laat u zien hoeveel u bijdraagt aan ecologisch rijden.

MEETEENHEID

Vraag Antwoord
Hoe kan ik omschakelen van mijlen naar kilometers? De meeteenheid is ingesteld voor het land waarin u zich geregistreerd heeft tijdens uw aanmelding voor You+Nissan CARWINGS. Deze wordt aangegeven in de webversie, e-mail en informatiekanalen. Als u zich eenmaal in een land geregistreerd heeft, kunt u de meeteenheid niet meer veranderen.

ACCOUNT

Vraag Antwoord
Wat is mijn gebruikersnaam? Voor NissanConnect EV is uw e-mailadres uw gebruikersnaam. Het is uniek voor uw You+Nissan-account. Het is geldig zo lang u uw You+Nissan-account gebruikt.
Wat als ik mijn gebruikersnaam ben vergeten? Voor NissanConnect EV is uw e-mailadres uw gebruikersnaam. Als u regelmatig verschillende e-mailadressen gebruikt, zoek dan in uw mailboxen naar de oorspronkelijke bevestigingsmail van You+Nissan.
Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten? Klik dan op "Wachtwoord vergeten?" op de homepage van You+Nissan en volg de stappen.

INLOGGEN

Vraag Antwoord
Ik ben automatisch uitgelogd van het You+Nissan-webportaal of de NissanConnect EV-app. Waarom?
Er kan slechts één toestel tegelijk ingelogd zijn. Als u inlogt op het You+Nissan-webportaal of de NissanConnect EV-app zult u automatisch uitgelogd worden van andere verbindingen.
Kan ik met dezelfde gebruikersnaam inloggen op meerdere schermen of toestellen? U kunt maar op één toestel tegelijk op uw account inloggen via het webportaal en via de mobiele applicatie.

BIJNAAM

Vraag Antwoord
Waar wordt mijn bijnaam voor gebruikt?
Uw bijnaam wordt gebruikt om uw voertuig te identificeren in de regionale en wereldwijde Eco-competitie.

E-MAILADRES

Vraag Antwoord
Waarom ontvang ik geen e-mails, hoewel ik de e-mailinstellingen wel heb ingesteld.
Controleer uw voorkeuren voor e-mailmeldingen in de verbonden diensten/sectie voor meldingsinstellingen.

BEDIENING OP AFSTAND

Vraag Antwoord
Ik kan het laden op afstand niet starten.
Als een laadkabel niet goed is aangesloten, werkt laden op afstand niet. Ook als de stroomschakelaar op de auto aanstaat of u zich buiten het dienstengebied bevindt, werkt laden op afstand niet.
Kan ik laden op afstand stoppen vanaf mijn pc of mobiele telefoon? U kunt opladen op afstand helaas niet vanaf uw pc of mobiele telefoon stoppen. Als u het wilt stoppen, verwijder dan de kabel.
Wanneer stopt laden op afstand? Het laden stopt automatisch zodra de batterij volledig is opgeladen. Het stopt ook als de kabel wordt verwijderd of wanneer de stroomschakelaar van de auto aan staat.
Kan ik snelladen starten vanaf mijn pc of mobiele telefoon met NissanConnect EV?
Dat kan helaas niet. Opladen op afstand is alleen beschikbaar voor normaal laden.
Kan ik klimaatregeling op afstand stoppen vanaf mijn pc of mobiele telefoon? Ja, u kunt de klimaatregeling stoppen via het verbonden diensten-dashboard.
Waarom kan ik klimaatregeling op afstand niet starten? Als een laadkabel niet goed is aangesloten of de batterij bijna leeg is, werkt klimaatregeling op afstand niet. Het werkt ook niet als de stroomschakelaar op de auto aan staat of u zich buiten het dienstengebied bevindt.
Wanneer stopt klimaatregeling op afstand? Het stopt na maximaal twee uur met een laadkabel. Het batterijverbruik stopt na maximaal 15 minuten zonder een laadkabel. Het stopt ook als de kabel wordt verwijderd of wanneer de stroomschakelaar van de auto aan staat.
Kan ik de temperatuur instellen met klimaatregeling op afstand? Dat kan helaas niet. Klimaatregeling op afstand stelt in de auto zelf de temperatuur in die u vooraf hebt aangegeven.
Kan ik opladen op afstand starten terwijl klimaatregeling op afstand aan staat? Ja. In dit geval wordt opladen op afstand uitgevoerd terwijl de klimaatregeling aan staat.
Kan ik klimaatregeling op afstand starten tijdens het laden? Ja. In dit geval werkt klimaatregeling terwijl laden op afstand wordt uitgevoerd.
Wordt de laadstatus ook bij snelladen aangegeven? Ja, dit wordt tevens aangegeven als snelladen is voltooid of stopt.
In welke situaties wordt de laadstatus aangegeven, behalve wanneer het laden beëindigd is? Dit wordt aangegeven als de laadkabel verwijderd wordt of bij stroomuitval.
Hoe kan ik de temperatuur van de klimaatregeling op afstand instellen? U kunt de temperatuur van de klimaatregelingsfunctie aan boord aanpassen: Druk op de knop Zero Emission > Instellingen > Timer/Afstandsbediening - Temperatuur klimaatregeling instellen.
Kan ik een timer instellen als de klimaatregeling al geactiveerd is? Zelfs als de klimaatregeling op AAN staat, dan kan een nieuwe timer worden ingesteld voor latere activering. Dit stopt het verloop van de klimaatregeling niet.
Kan ik meerdere timers instellen? Er kan maar één timer tegelijkertijd worden ingesteld. Als u nieuwe timer aanmaakt terwijl er al één bestaat, wordt de oude vervangen door de nieuwe.

RIJGEGEVENS

Vraag Antwoord
De aangegeven rijafstand komt niet overeen met de afstand in mijn auto.
Het is de afstand die gemeten is nadat uw account volledig geactiveerd was. Deze kan anders zijn dan in de auto.
Hoe wordt de CO2-besparing berekend? We weten dat we CO2-uitstoot kunnen verminderen als we met een 100% elektrische auto rijden. De uitstoot wordt berekend op basis van dezelfde afstand van een Nissan PULSAR, een benzineauto van vergelijkbare grootte.

MIJN RIJSTIJL

Vraag Antwoord
Hoe wordt het niveau bepaald?
We stellen het niveau vast als afwijking van het gemiddelde. Het gemiddelde is niveau 3.
Hoeveel geregistreerde gegevens worden weergegeven? U kunt de gegevens van de laatste vijf ritten zien op de mobiele site. Als u meer wilt zien, kunt u de webversie raadplegen.

ELEKTRISCHE VERBRUIKSSIMULATOR

Vraag Antwoord
Hoe wordt de CO2-besparing berekend?
Wij nemen aan dat we CO2-uitstoot kunnen verminderen als we met een 100% elektrische auto rijden. De uitstoot wordt berekend op basis van dezelfde afstand van een Nissan PULSAR, een benzineauto van vergelijkbare grootte.
Waarom verschillen de weergegeven resultaten van de werkelijke resultaten?
Daadwerkelijke verbruiksratio’s zijn bij elk contract anders. Dit heeft ook met uren te maken. Gebruik deze dienst alleen als richtlijn.

REGIONALE RANGLIJSTEN

Vraag Antwoord
Hoe komt de classificatie Platina, Goud, Zilver en Brons tot stand?
We rangschikken ze op basis van de lijst van gemiddelde maandelijkse energiebesparing. Platina: bij de beste 20% Goud: bij de beste 20-50% Zilver: 50-80%; Brons: lager dan 80%.
   

WERELDRANGLIJSTEN

Vraag Antwoord
Wat is het verschil tussen ranglijsten per maand, per week en per dag?
De richtlijnen zijn als volgt. Per maand: Ranglijst gebaseerd op waarden aangevuld in een maand. Deze toont een cumulatieve waarde. Alleen de energiebesparing wordt als gemiddelde weergegeven. In de volgende maand wordt de nieuwe waarde berekend. De cijfers worden elke dag bijgewerkt, dus u kunt het proces volgen.
Er zijn drie soorten ranglijsten beschikbaar in de webversie: per maand, per week en per dag. Welke zijn beschikbaar op de informatiekanalen?
De dagelijkse ranglijst is beschikbaar.
Waarom ontvang ik de wereldranglijst niet, ook al heb ik me er wel voor aangemeld? Als de rijgegevens langer dan 7 dagen niet worden bijgewerkt, dan worden deze niet meegerekend in de dagranglijst. Het duurt enkele dagen om de geüploade rijgegevens weer te geven.
   
   

WORLD’S ECO FOREST

Vraag Antwoord
Waar staat het boompictogram voor?
De grootte van het boompictogram staat voor het verworven aantal Eco Trees in drie regio’s (Noord-Amerika, Europa en Japan).
Hoe wordt de CO2-besparing berekend?
Wij nemen aan dat we CO2-uitstoot kunnen verminderen als we met een 100% elektrische auto rijden. De uitstoot wordt berekend op basis van dezelfde afstand van een Nissan PULSAR, een benzineauto van vergelijkbare grootte.

MOBIEL INLOGGEN

Vraag Antwoord
Wat is Onthoud mij?
Als u Onthoud mij hebt ingesteld, hoeft u niet meer iedere keer uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Deze dienst is alleen beschikbaar op modellen met een uploadfunctie voor individuele herkenningsinformatie.
Wat is Onthoud mij?
Als u Onthoud mij hebt ingesteld, hoeft u niet meer iedere keer uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. U moet wel nog steeds handmatig inloggen.
Wat is Ingelogd blijven? Zodra u Ingelogd blijven hebt ingesteld op de NissanConnect EV-app wordt u automatisch doorverbonden met het dashboard. U moet eerst uitloggen als u uw instellingen voor deze optie wilt veranderen.

ONDERHOUDSMELDINGEN

Vraag Antwoord
Wat zijn onderhoudsmeldingen?
De onderhoudsmeldingen worden weergegeven op uw dashboard, en zijn afgestemd met de normaal geplande onderhoudsmomenten, op basis van gereden kilometers. Deze meldingen zijn een richtlijn en u dient ze niet als vervanging van uw persoonlijke onderhoudsschema te zien.
Wat moet ik doen als ik onderhoudsmeldingen ontvang?
Neem contact op met uw dealer en maak een afspraak voor onderhoud.

MIJN AUTO VINDEN

Vraag Antwoord
De aangegeven locatie van mijn voertuig in MIJN AUTO VINDEN is onjuist. Hoe kan ik de juiste locatie krijgen?
MIJN AUTO VINDEN werkt niet als uw voertuig ondergronds of in een zone zonder netwerksignaal geparkeerd staat.