Wat is NissanConnect?

NissanConnect is dé oplossing van Nissan voor verbonden diensten. Via de mobiele telefoon van de bestuurder maakt het systeem verbinding met clouddiensten die de rijervaring verbeteren en de bestuurder helpen om minder snel afgeleid te raken.
NissanConnect en NissanConnect met navigatie bieden een scala aan verbonden diensten, waaronder actuele verkeers- en weerinformatie, muziek, handsfree sms’en en zoeken naar interessante plekken via de cloud.

In welke landen is NissanConnect beschikbaar?

NissanConnect is beschikbaar in de volgende landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.

Welke telefoons zijn compatibel met mijn NissanConnect-audiosysteem?

Voor Bluetooth handsfree, audiostreaming via Bluetooth, POI’s aangeboden door Google™ en Google™ Send-to-Car en andere diensten is alleen maar een compatibele* telefoon met Bluetooth nodig. Bekijk de handleiding voor het verbinden met Bluetooth.

Waar kan ik me aanmelden voor NissanConnect?

U kunt u via de website van You+ Nissan aanmelden voor NissanConnect of u kunt zich direct op de NissanConnect-portal registreren.

Heb ik voor NissanConnect een abonnement nodig?

Voor sommige diensten van NissanConnect heeft u een abonnement nodig en is toestemming van de eigenaar vereist voor activatie.

Hoeveel kost NissanConnect? Wanneer verlopen de diensten?

POI’s aangeboden door Google™ en Google™ Send-to-Car zijn de eerste twee jaar gratis. Daarna moet u er een abonnement voor afsluiten. Voor optionele diensten moet u een abonnement afsluiten nadat de proefperiode is verlopen. Ga voor de prijzen naar de pagina Abonnement.
Voor gebruik op afstand van deze diensten met een compatibele mobiel kunnen standaard sms-tarieven, belminuten, roamingkosten en/of datakosten van toepassing zijn. Sommige functies zijn afhankelijk van applicaties van derden en ongelieerde dienstverleners.
Dergelijke applicaties kunnen gewijzigd/beëindigd worden of u moet er wellicht een betaald abonnement voor afsluiten. Voor POI’s aangeboden door Google™ en Google™ Send-to-Car moet u wellicht een abonnement nemen en toestemming verlenen voor activatie. Als een dienstverlener besluit om de levering van een bepaalde dienst te beëindigen of beperken, kan het voorkomen dat dit gebeurt zonder kennisgeving aan Nissan en/of zijn vertegenwoordigers. Nissan en/of zijn vertegenwoordigers zijn in dergelijke gevallen niet aansprakelijk. Nissan is niet verantwoordelijk voor de vervanging van uitrusting, voor upgrades of voor extra kosten die vereist kunnen zijn voor verder gebruik door veranderingen in de diensten.

Bestaat er voor deze diensten een garantieregeling?

De NissanConnect-hardware wordt gedekt door de garantie van uw Nissan-auto.

Welke diensten zijn beschikbaar via de NissanConnect-website?

Via de NissanConnect-website kunt u zich abonneren voor diensten of uw abonnement verlengen en u kunt uw transacties en accountgegevens inzien. U vindt er ook de Algemene Voorwaarden voor de diensten en ons Privacybeleid.


Waarom moet ik mij registreren op de website van You+ Nissan?

De website van You+Nissan biedt u gemakkelijk toegang tot de NissanConnect-portal. Bovendien vindt u er vele verschillende diensten en thema’s die u als eigenaar van een Nissan verder kunnen helpen.

Hoe moet ik mijn auto registreren voor NissanConnect Google™ Services?

Als u de auto heeft geregistreerd in de NissanConnect-portal moet u de Algemene Voorwaarden accepteren en uw gebruikersnaam en wachtwoord voor NissanConnect ophalen om de instructies voor activatie in de auto te krijgen.

Wat zijn de gebruikersnaam en het wachtwoord van NissanConnect?

Dat zijn de inloggegevens waarmee u de auto met NissanConnect kunt authenticeren voor toegang tot Google™ Services.

Ik heb mijn gebruikersnaam/wachtwoord voor NissanConnect ingevoerd maar kan me niet registreren.

Controleer dat de mobiel gekoppeld is en de luidsprekerfunctie niet is ingeschakeld. Probeer het dan opnieuw. U heeft wellicht een typefout gemaakt bij het invoeren van uw gebruikersnaam/wachtwoord voor NissanConnect. Probeer het opnieuw.

Ik heb mijn gebruikersnaam/wachtwoord voor NissanConnect ingevoerd maar krijg de foutmelding “Gebruikersnaam en wachtwoord kunnen niet meer worden gebruikt”. Wat moet ik doen?

U heeft de gebruikersnaam/het wachtwoord voor NissanConnect wellicht in meerdere voertuigen gebruikt, waardoor het account vergrendeld is. Bel met de klantenservice van Nissan om dit probleem op te lossen.

Ik heb mijn gebruikersnaam/wachtwoord voor NissanConnect ingevoerd, maar ik krijg de foutmelding “Auto is al in gebruik door andere gebruiker”. Wat moet ik doen?

U probeert een radio te activeren die al eerder geactiveerd is, bijvoorbeeld omdat het een tweedehands voertuig is of de radio al eerder geactiveerd is door een andere gebruiker. Bel met de klantenservice van Nissan om dit probleem op te lossen.

Ik krijg de foutmelding “Dataverbinding kan niet tot stand worden gebracht”. Wat moet ik doen?

Uw voertuig signaleert geen gekoppelde telefoon. Controleer dat Bluetooth zowel in de auto als op uw mobiel geactiveerd is en dat ze aan elkaar gekoppeld zijn. Bekijk voor meer informatie de handleiding van uw mobiele telefoon of audiosysteem.

Welke technologie gebruikt NissanConnect om dataverbindingen binnen de belbundel van mijn mobiel te ondersteunen?

Data-over-voice (DoV) technologie stelt NissanConnect in staat om Google™ Services te leveren.

Verbruikt NissanConnect de minuten uit mijn belbundel?

NissanConnect zal per verzoek een paar minuten verbruiken om gegevens via de spraaklijn te leveren.

Heb ik een sms-bundel op mijn mobiele telefoon nodig?

Met de handsfree sms-assistent kunt u sms’jes beluisteren en beantwoorden die u op uw mobiele telefoon met Message Access Protocol (MAP) ontvangt. Standaard sms-tarieven zijn van toepassing.

Heb ik voor NissanConnect een databundel nodig?

Nee, voor geen van de diensten is een databundel nodig.

Waarom moet ik mijn land invoeren om me in te kunnen schrijven voor POI’s aangeboden door Google™ en Google™ Send-to-Car?

NissanConnect biedt lokale diensten aan en gebruikt een nationaal telefoonnummer om de verbindingskosten zo laag mogelijk te houden. Als u het verkeerde land invoert, kunnen er roamingkosten ontstaan.

Heb ik een PayPal®-account nodig om de diensten voor POI’s aangeboden door Google™ en Google™ Send-to-Car aan te kopen of te vernieuwen?

Nee, u kunt voor uw abonnement betalen met creditcard als gast van PayPal.

Ik heb me wel geregistreerd, maar de diensten voor POI’s aangeboden door Google™ en Google™ Send-to-Car zijn niet beschikbaar. Wat moet ik nu doen?

Dit kan komen door netwerkproblemen. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met de klantenservice van Nissan.

Waarom worden de diensten op mijn locatie niet ondersteund?

Niet alle diensten zijn op alle locaties beschikbaar.

Mijn diensten zijn uitgeschakeld, wat moet ik doen?

Controleer dat uw abonnement nog steeds actief is. U kunt uw diensten verlengen om weer toegang te kunnen krijgen.

Het lukt me niet om via Google Maps POI’s naar mijn auto te sturen. Wat moet ik doen?

Dit kan komen door netwerkproblemen. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met de klantenservice van Nissan.

Kan ik meerdere verzoeken tegelijk indienen voor POI’s aangeboden door Google™ Services?

NissanConnect staat slechts één verzoek tegelijk toe.

Zal mijn verzoek onderbroken worden door een oproep?

Ja, een inkomende of uitgaande oproep zal uw verzoeken voor POI’s aangeboden door Google™ en Google™ Send-to-Car onderbreken. Als u een inkomende oproep doorkrijgt via het Bluetooth handsfreesysteem van uw auto, zal het audiosysteem (Pandora, etc.) tijdens het gesprek gedempt worden.

Bestaat er een limiet voor het aantal keren dat ik de diensten kan gebruiken?

Nee, momenteel niet.

Kan ik mijn NissanConnect-inloggegevens in de auto van een vriend of in een huurauto gebruiken?

Nee, uw inloggegevens kunnen uitsluitend in uw eigen auto gebruikt worden.

Ik heb mijn auto verkocht. Wat moet ik doen?

De diensten zijn verbonden aan de auto. We raden u daarom aan om de auto te verwijderen van het You+Nissan-portaal en de NissanConnect-portal.

Hoe kan ik contact opnemen met Nissan als ik meer ondersteuning nodig heb?

Ga naar uw eigenaarsportaal en kies daar uw voorkeursoptie voor klantenservice.