EEN SPORTAUTO, ZO INTUÏTIEF DAT IEDEREEN ERMEE KAN RIJDEN. ZO VAARDIG DAT RIJDEN ALTIJD EN OVERAL KAN.
Getoonde kenmerken kunnen afwijken voor de Nissan GT-R modeljaar 2020. Raadpleeg de prijslijst of neem contact op met uw Nissan-dealer voor meer informatie over de exacte specificaties en beschikbaarheid
EEN ONGEËVENAARDE MIX VAN TECHNOLOGIE EN SPIRIT
Het hart van de legende
TWIN-TURBOMOTOR
Nissan daagde de bestaande normen op elk moment van de ontwikkeling uit, te beginnen met een enorm geavanceerde motor.

570 pk VR38 Twin-turbomotor
De bekroonde 3,8 liter V6 24-kleppen twin-turbocompressiemotor van de Nissan GT-R levert 570 pk bij 6800 toeren en 637 nm koppel, dankzij individuele beheersing van de ontstekingstiming van de cilinders en extra vermogen vanuit de turbocompressoren.
IHI-geïntegreerde turbocompressor
Op elke rij van de motor is een IHI-turbocompressor gemonteerd. Door het uitlaatspruitstuk en de turbocompressor tot één geheel te maken, wordt de inlaat- en uitlaatstroom geoptimaliseerd. Extreem precieze elektronische controlesystemen zorgen ervoor dat de turbo niet afneemt naarmate de koppel toeneemt en een nieuwe behuizing met een slijtwillige deklaag, geïnspireerd door racetechnologie, vermindert de speling tussen de bladen en de behuizing, voor een betere motorrespons bij een laag toerental.
Gemengd verbruik(2) l/100km |
CO2 uitstoot g/100km |
Maximum vermogen(1) kW (ch) / tr/mn |
Brandstof | |
3,8L V6 | 11,8 | 275 | 419 (570) / 6800 | Benzine |
3,8L V6 NISMO | 11,8 | 275 | 441 (600) / 6800 | Benzine |
(1) Overeenkomstig 1999/99/EC
(2) Overeenkomstig 1999/100/EC, onder voorbehoud van definitieve homologatie. Opties, onderhoud, rijgedrag, weg- en weercondities kunnen de officiële resultaten beïnvloeden.
Getoonde kenmerken kunnen afwijken voor de Nissan GT-R modeljaar 2020. Raadpleeg de prijslijst of neem contact op met uw Nissan-dealer voor meer informatie over de exacte specificaties en beschikbaarheid
HET ECHTE GEHEIM VAN SNELHEID
Vermogen en koppel zijn belangrijk, maar adembenemend remvermogen, besturing en beheersing zijn de echte geheimen van snelle vooruitgang.
De schoonheid van het Midship-platform
CHASSIS
In een andere doorbraak van conventionele normen wordt in het Premium Midship-platform van de Nissan GT-R de motor verder naar achteren in het chassis geplaatst voor betere besturing. In deze unieke vormgeving wordt de transmissie op de versnellingsbak aan de achterkant van de Nissan GT-R gemonteerd, waardoor 's werelds eerste onafhankelijke aandrijfas aan de achterkant van een voertuig met vierwielaandrijving ontstaat.

Getoonde kenmerken kunnen afwijken voor de Nissan GT-R modeljaar 2020. Raadpleeg de prijslijst of neem contact op met uw Nissan-dealer voor meer informatie over de exacte specificaties en beschikbaarheid

DOOR DE BESTUURDER AANPASBARE SCHOKBREKERS
Een speciaal, door de bestuurder aanpasbaar Bilstein DampTronic schokbrekersysteem biedt een hoog controleniveau in verschillende situaties. Voor 2017 is het systeem verder ontwikkeld voor een soepelere rijervaring in de Comfort-modus en versterkt stuurgevoel in de R-modus.

REMPRESTATIES OP RACENIVEAU
GT-R brengt enkele van de grootste race-ideeën in de praktijk. Remklauwen met 6 zuigers voor en 4 zuigers achter zijn vervaardigd van een aluminium “monoblok” uit één stuk voor extreme stijfheid met weinig gewicht. Cross-drilled rotoren beschikken over diamantvormige ventilatieribbels. Terwijl een volledig zwevende rotor de buitenste schijf de mogelijkheid geeft om van de hub af te bewegen, waardoor de neiging van de motor om krom te trekken vermindert.
DE SPORTAUTO DIE DE LUCHTSTROOM BEPAALT
AERODYNAMICA
De nietsontziende afstemming van de aerodynamica van de GT-R biedt constantere neerwaartse druk, terwijl de enorm lage weerstandscoëfficiënt van 0,26 behouden blijft. U ziet een substantiële en krachtige sportauto, maar de wind ziet een lange sportwagen met een motor in het midden. Pure aerodynamische alchemie.

HET ZIT 'M ALLEMAAL IN DE DETAILS
Aerodynamica aan de onderkant - De gemiddelde auto heeft blootgestelde delen onder de auto waar de wind tegenaan striemt, dit creëert opwaartse kracht en vermindert snelheid. De Nissan GT-R is natuurlijk geen gemiddelde auto. Zijn onderkant is vrijwel helemaal bedekt met composietpanelen, waardoor een vlak, aerodynamisch oppervlak ontstaat.

Prestaties creëren uit het niets
Die grote spoiler en al die luchtinlaten en openingen zijn er niet alleen om er cool uit te zien - het heeft ook allemaal een functie. De spoiler creëert neerwaartse stuwkracht. De ribbels op de spoiler en ventilatieopeningen op de achterbumper beheren de luchtstroom naar achteren. De ventilatieopeningen achter de voorste spatborden zorgen voor koeling van de remmen en creëren meer neerwaartse druk. De luchtinlaten op de motorkap en de karakteristieke grille koelen de motor af.
Verwachte beschikbaarheid van de getoonde kleur: eind 2020 in Europa.

Luchtstroom aan de onderkant
Aan de voorzijde van de auto versnelt en leidt de vlakke bodemplaat de lucht over de remmen ter afkoeling. Aan de achterkant vangt een koolstofvezeldiffusor die versnelde lucht op en vertraagt deze, zodat er een vacuümeffect wordt gecreëerd waardoor de Nissan GT-R® zich vastgrijpt aan de weg of het circuit.
Getoonde kenmerken kunnen afwijken voor de Nissan GT-R modeljaar 2020. Raadpleeg de prijslijst of neem contact op met uw Nissan-dealer voor meer informatie over de exacte specificaties en beschikbaarheid
ALTIJD, OVERAL
VIERWIELAANDRIJVING
Hoewel de meeste sportauto's in de garage blijven of snel naar een warmer klimaat rijden als het winter wordt, vormt het koude weer geen probleem voor de Nissan GT-R. Dit dankzij Vehicle Dynamic Control (VDC) en één van de meest geavanceerde vierwielaandrijvingen ooit vertoond in wegvoertuigen.

Verwachte beschikbaarheid van de getoonde kleur: eind 2020 in Europa.
VIERWIELAANDRIJVING
In plaats van de traditionele 50:50-koppeloverbrenging tussen voor- en achteras levert de elektronisch gestuurde vierwielaandrijving van de Nissan GT-R sportauto tot 100% van het beschikbare koppel aan de achterwielen. Indien nodig kan het tot 50% van het koppel aan de voorwielen leveren. Dit zorgt voor het excellente stuurgevoel en de respons, met het extra vertrouwen dat alleen vierwielaandrijving kan bieden. Bovendien controleert Nissans Vehicle Dynamic Control (VDC) stabiliteitscontrole continu uw stuur- en remgedrag. Dit systeem voelt overstuur en onderstuur en compenseert door de motorsnelheid te verminderen en de remmen toe te passen op specifieke wielen zoals vereist.

Een gepersonaliseerde rit binnen handbereik
VEHICLE DYNAMIC CONTROL SYSTEEM MET DRIE MODUS STANDEN
Dit is een sportauto met prestatie en verbazingwekkende flexibiliteit voor op de weg, op het circuit en bijna alles ertussenin.

De getoonde afbeeldingen geven een impressie. Sommige foto's tonen specifieke modellen, uitvoeringen of acties die niet beschikbaar zijn in Europa. De getoonde kenmerken zijn mogelijk niet beschikbaar of beperkt tot bepaalde uitvoeringen. Voor de voorwaarden met betrekking tot Nissan-technologieën klikt u hier.
Ontdek meer

Klantbelofte
Met een Nissan koopt u meer dan alleen een auto: u koopt een totaalpakket waarmee u onbekommerd van uw auto kunt genieten, duurzaam rijdt en u bovendien geld bespaart. Lees meer over onze Nissan klantbelofte en alle diensten die zijn inbegrepen wanneer u kiest voor een Nissan.

Blijf op de hoogte
Verneem via onze online nieuwsbrief wat er allemaal gebeurt bij Nissan. Zo blijft u op de hoogte van de meest recente informatie over producten en diensten en de beste aanbiedingen.