De getoonde afbeeldingen zijn bedoeld als leidraad. In sommige gevallen zijn de foto’s van niet-Nederlandse voorbeeldvoertuigen en komen ze niet overeen met een specifiek model, uitvoering of aanbieding. De getoonde kenmerken zijn mogelijk niet beschikbaar, of zijn beperkt tot bepaalde uitvoeringen.

 

*Bron: AAA (Association Auxiliaire de l'Automobile), modeljaar 2018 LEAF meest geregistreerde EV voor het jaar 2018 in de EU.

 

**Gegevens over het bereik zijn verkregen uit laboratoriumtests overeenkomstig EU-wetgeving en zijn bestemd voor vergelijkingen tussen verschillende voertuigtypes. De gegevens verwijzen niet naar één specifiek voertuig en vormen geen onderdeel van het aanbod. Deze cijfers kunnen afwijken van werkelijke resultaten tijdens het rijden. Extra uitrusting, onderhoud, rijgedrag en niet-technische factoren zoals weersomstandigheden kunnen van invloed zijn op de uiteindelijke resultaten. Cijfers zijn bepaald volgens de nieuwe testcyclus Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP).

 

***ProPILOT is beschikbaar voor een beperkt aantal voertuigen. ProPILOT is een geavanceerde technologie die de bestuurder ondersteunt, maar botsingen niet kan voorkomen. ProPILOT is uitsluitend geschikt voor gebruik op de snelweg (gescheiden met een vangrail) en u moet altijd uw ogen op de weg en handen aan het stuur houden. Het is de verantwoordelijkheid van de bestuurder om alert te blijven, veilig te rijden en te allen tijde de macht over het voertuig te behouden.

 

****Verbruik (Wh/km): gecombineerd 180-206; CO₂-uitstoot gecombineerd (g/km): 0. Nul CO₂-uitstoot tijdens het rijden.

 

*****Cijfers gelden voor accu’s van 40 kWh (LEAF) en 62 kWh (LEAF e+). Tijd afhankelijk van oplaadomstandigheden, zoals type en staat van de lader, accutemperatuur en omgevingstemperatuur ten tijde van gebruik. Weergegeven tijd voor snelladen geldt bij gebruik van een CHAdeMO snellader. De Nissan LEAF is ontworpen om u te ondersteunen tijdens de ritten die u in het dagelijks leven het vaakst maakt. De auto is uitgerust met oplaadbeveiligingsfuncties die de accu beschermen als er binnen korte tijd meerdere malen snelle laadbeurten worden uitgevoerd. Meerdere keren achter elkaar snelladen kan langer duren als door de accutemperatuur het beveiligingsmechanisme voor de accu in werking wordt gesteld.