NISSAN GT-R
LEGENDARISCHE SUPERCAR
DE Nissan GT-R heeft decennialang, generatie na generatie, de conventies binnen de supercar-klasse doorbroken. En dat heeft Nissans bloedstollende topmodel een rijke historie en legendarische status opgeleverd.

NISSAN GT-R
LEGENDARISCHE SUPERCAR
DE Nissan GT-R heeft decennialang, generatie na generatie, de conventies binnen de supercar-klasse doorbroken. En dat heeft Nissans bloedstollende topmodel een rijke historie en legendarische status opgeleverd.

NISSAN GT-R
LEGENDARISCHE SUPERCAR
DE Nissan GT-R heeft decennialang, generatie na generatie, de conventies binnen de supercar-klasse doorbroken. En dat heeft Nissans bloedstollende topmodel een rijke historie en legendarische status opgeleverd.

Nissan GT-R (R35)

DIT IS HET VERHAAL VAN EEN LEGENDE

Waar de één de finishlijn ziet, ziet de ander de start van een nieuwe ronde. Tot die laatste categorie behoort de bestuurder van de Nissan GT-R, en dat al meer dan een halve eeuw.

GT-R

EEN ONGEËVENAARD GENOT

Het iconische ontwerp van de GT-R is gekalibreerd om door de lucht te snijden en ontworpen met maar één doel voor ogen: ultieme prestaties. Combineer dat met een krachtige, 570 pk sterke motor en de rijervaring kan in één woord worden samengevat: sensationeel!

GT-R

STREVEN NAAR PERFECTIE

De levende legende van de GT-R is niet alleen ontstaan door zijn numerieke specificaties. Het schuilt minstens zo sterk in de aandacht voor detail. Een streven naar perfectie dat, wanneer je de motorkap van de GT-R opent, onmiddellijk begrijpt hoe omvangrijk de expertise en het vakmanschap van de Nissan-ingenieurs is.

GT-R

HOOGWAARDIGE VERFIJNING

Elk detail van het interieur is het resultaat van jarenlange ontwikkeling, waarbij luxe, sportiviteit en plezier worden gecombineerd. Als u plaatsneemt in de GT-R, opent u de deur naar een wereld van prestaties en elegantie. Alles is zo ontworpen dat de bestuurder één wordt met zijn GT-R.

Nissan GT-R (R35)

DE SUPERCAR VAN ALLE SUPERLATIEVEN

GT-R

GT-R NISMO

De grenzen van prestaties nog verder verleggen? Nissan Motorsport heeft het gedaan. De meest ultieme versie van de Nissan GT-R draagt de naam NISMO. Met 600 pk en een maximumkoppel van 652 Nm dringt deze exclusieve versie zich binnen tot het territorium van de geijkte supercars.

Neem deel aan de discussie over de GT-R

DE EVOLUTIE VAN EEN LEGENDE

DE ERFENIS VAN DE NISSAN GT-R

De legende begon meer dan 50 jaar geleden, met de allereerste Skyline en vervolgens de eerste Skyline GT-R. Een halve eeuw van prestaties, geschiedenis en legendes om tot het ultieme resultaat te komen: de GT-R R35. Een iconisch model voor het merk en in de wereld van de autosport.

La légendaire Nissan Skyline GT-R
GT-R

1999 - Nissan Skyline GT-R (R34)

De technologie blijft zich ontwikkelen: de GT-R krijgt zijn beroemde multifunctionele scherm, een echt telemetriesysteem aan boord waarmee alle mechanische parameters kunnen worden gecontroleerd. In 2002 wordt de limited edition M-Spec Nür, genoemd naar hoofdingenieur Mizuno-san en het beroemde circuit van de Nürburgring, uitgerust met grotere turbo's en bijzonder verfijnde lederen bekleding.

GT-R

1995 - Nissan Skyline GT-R (R33)

Dankzij zijn uitgekiende aerodynamica haalt de Nissan GT-R nu meer dan 270 km/u op het circuit. In 1997 introduceert de limited edition V-Spec de vierwielaandrijving met actief sperdifferentieel (ATTESA E-TS) en vestigt hij een eerste record op de Nordschleife van het legendarische circuit van de Nürburgring: minder dan 8 minuten!

GT-R

1989 - Nissan Skyline GT-R (R32)

Opnieuw onderscheidt de GT-R zich door zijn technologie: zijn 2,6-liter RB26DETT-zescilinder-in-lijn met dubbele turbo levert 280 pk en hij is uitgerust met vierwielaandrijving en vierwielbesturing. In 1993 herdenkt de limited edition V-Spec (V voor Victoire) zijn legendarische overwinningen in het kampioenschap.

GT-R

1973 - Nissan Skyline 2000 GT-R (C11)

Hij heeft dezelfde fantastische 6-cilinder dubbele nokkenas (S20) in een fastback-coupé carrosserie. Deze Nissan GT-R was de eerste auto in Japan met schijfremmen voor en achter.

GT-R

1969 - NISSAN SKYLINE 2000 GT-R (C10)

De eerste Nissan GT-R is een vierdeurs sedan met een uitzonderlijke motor: een 2,0-liter zescilinder-in-lijn die 160 pk levert bij 7000 tpm. Hij wint 36 races in minder dan twee jaar tijd.

GT-R

1964 - NISSAN SKYLINE 2000 GT (S54)

De legende van de Nissan Skyline GT-R ontstond na een felle strijd tegen een Porsche 904 tijdens de Grand Prix van Japan.

Nisan GT-R - Vue de dos sur route