Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u alle vragen en antwoorden over de verbonden diensten van het NissanConnect infotainmentsysteem en de NissanConnect Services app.
Account
Registreren en aanmaken van een account
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken via de NissanConnect Services app?
U kunt rechtstreeks via de NissanConnect Services app een gebruikersaccount aanmaken.
Download de app via de App Store of Google Play Store. Daarna kunt u stap voor stap een account aanmaken.
Wat kan ik doen als het me niet lukt om een gebruikersaccount aan te maken?
Ondervindt u problemen tijdens het registreren? Volg dan de volgende stappen:
- Heeft u al eerder een gebruikersaccount aangemaakt voor NissanConnect Services? Zo ja, dan kunt u zich niet nogmaals op hetzelfde e-mailadres registreren. Klik dan gewoon op de knop "Wachtwoord vergeten?" Er wordt dan een nieuw wachtwoord naar u verstuurd waarmee u kunt inloggen.
- Heeft u gecontroleerd of uw e-mailadres juist gespeld is? (Let ook op spaties of ontbrekende letters.)
- Heeft u alle velden volledig ingevuld?
- Heeft u het juiste wachtwoord ingevuld?
Ondervindt u nog steeds problemen? Wellicht staat de auto nog geregistreerd onder een vorige gebruiker. De klantenservice kan u hierbij helpen. Neem hier contact met hen op.
Waarom wordt het voertuigidentificatienummer (VIN) van mijn auto niet geaccepteerd?
Controleer eerst of uw auto compatibel is met deze app via de website.
Controleer ook dat het hoofdlettergebruik van het VIN dat u heeft ingevuld juist is. Let ook op dat u het cijfer 0 heeft ingevoerd en niet de letter O, of andersom.
Controleer dat er geen spaties of symbolen zijn ingevuld, deze worden niet herkend.
Waar kan ik hulp/instructies krijgen over het gebruik van NissanConnect Services?
Voor meer informatie over de verbonden diensten gaat u naar:
- De snelle startgids die u bij aanschaf van uw voertuig gekregen moet hebben.
- Op de volgende website vindt u meer algemene informatie over NissanConnect Services.
Hoe kan ik de diensten activeren?
Om uw diensten te activeren, dient u het voertuig te koppelen met de NissanConnect Services app op uw smartphone.
- Installeer eerst de NissanConnect Services app op uw smartphone en maak een account aan.
- Voer vervolgens uw voertuigidentificatienummer (VIN) in.
Daarna start u het infotainmentsysteem op en op de startpagina selecteert u:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informatiekanalen >
- Accountgegevens >
- Autokoppelcode.
Deze code voert u in de app op uw smartphone in. Daarna is alles klaar voor gebruik.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat kan ik doen?
U zult binnen enkele minuten na het aanmaken van een account een bevestigingsmail ontvangen.
Controleer of u het e-mailadres juist hebt ingevuld.
Als u de bevestigingsmail niet in uw inbox kunt vinden, zoek dan eerst in andere mappen (bijvoorbeeld de map voor ongewenste e-mail).
Als dat ook niet helpt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het 020-5162026 of u kunt via deze link een vragenformulier invullen of een livechat starten.
Wat moet ik doen als het registratieproces niet werkt?
Ondervindt u problemen tijdens het registreren? Volg dan deze handige controlelijst:
- Heeft u al eerder een NissanConnect gebruikersaccount aangemaakt? Zo ja, dan kunt u zich niet nogmaals op hetzelfde e-mailadres registreren. Klik op de knop "Wachtwoord vergeten", dan ontvangt u een nieuw wachtwoord om mee in te loggen.
- Heeft u gecontroleerd of uw e-mailadres juist gespeld is? Let op spaties en hoofdletters.
- Heeft u alle velden volledig ingevuld?
- Heeft u het juiste wachtwoord ingevuld?
Als dat ook niet helpt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 020-5162026 of u kunt via deze link een vragenformulier invullen of een livechat starten.
Moet ik in het voertuig zitten om deze diensten te kunnen activeren?
Ja, u dient in het voertuig te zitten om het koppelingsproces te voltooien.
Waar kan ik mijn ‘koppelcode’ vinden?
U kunt uw "koppelcode" achterhalen door uw infotainmentsysteem in te schakelen en vanaf de startpagina de volgende stappen te doorlopen:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informatiekanalen >
- Accountgegevens >
- Autokoppelcode.
Als de map ‘Accountgegevens’ niet zichtbaar is in uw voertuig, ga dan naar ‘Kanalenlijst updaten’.
Volg hiervoor de volgende stappen in uw navigatiesysteem: {{Instellingen > NissanConnect Services > Instellingen informatiekanalen > Kanalenlijst bewerken > Kanalenlijst updaten > Ja.}}Uw {{koppelcode}} dient nu zichtbaar te zijn als u teruggaat naar Accountgegevens.
Mijn ‘koppelcode’ verschijnt niet, wat kan ik doen?
Controleer dat u het installatieproces juist hebt doorlopen en dat uw auto een goede netwerkdekking heeft.
Als de map "Accountgegevens" niet zichtbaar is in uw voertuig, ga dan naar "Kanalenlijst updaten".
Volg hiervoor de volgende stappen in uw navigatiesysteem:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Informatiekanaal >
- Kanalenlijst bewerken >
- Kanalenlijst updaten >
- Ja.
Uw "koppelcode" zou nu zichtbaar moeten zijn.
Kan ik een gebruiksaccount aanmaken via mijn infotainmentsysteem?
Nee, u kunt geen gebruikersaccount aanmaken via uw infotainmentsysteem.
Waarom krijg ik steeds een foutmelding als ik mij probeer te registreren?
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk is uw auto geregistreerd onder een ander account. Het is ook mogelijk dat uw e-mailadres al geregistreerd is. Of wellicht voldoet uw wachtwoord niet aan de vereisten.
Blijft u problemen ondervinden? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via +31 20 516 20 26 of u kunt via deze link een vragenformulier invullen of een livechat starten.
Hoe lang duurt het registratieproces?
Het registratie- en koppelingsproces duurt normaal gesproken hooguit 15 minuten.
Het kan tot 24 uur duren om alle diensten te activeren. Zorg ervoor dat uw auto geparkeerd staat in een gebied met een goede netwerkdekking en start de app regelmatig opnieuw op.
U kunt uw app ook geforceerd afsluiten en vervolgens opnieuw openen.
Na 24 uur gaat u naar Profiel > Voertuiggegevens en onder Status zal dan "Geactiveerd" staan.
Als niet alle diensten geactiveerd zijn, kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Is het nodig om met Bluetooth te verbinden om de registratie te voltooien?
U hoeft geen verbinding met Bluetooth te maken om uw voertuig te registreren.
Om uw voertuig te registreren en koppelen, heeft u het volgende nodig:
- Een smartphone met een goede netwerkdekking.
- U moet in uw voertuig zitten en de auto moet zich bevinden in een gebied met een goed netwerksignaal.
Wat moet ik doen als ik geen bevestigingsmail ontvang?
U dient de bevestigingsmail binnen enkele minuten na het aanmaken van een account te ontvangen.
1. Controleer of u het e-mailadres juist hebt ingevuld.
2. Als u de bevestigingsmail niet in uw inbox kunt vinden, zoek dan eerst in andere mappen (bijvoorbeeld de map voor ongewenste e-mail).
3. Mocht dit u niet verder helpen, neem dan contact op met onze klantenservice via 020-5162026 of volg deze link om een vragenformulier in te vullen of livechat te starten.
Kan ik met mijn gegevens van You+Nissan inloggen op de app?
Het You+Nissan-account is niet compatibel met de NissanConnect Services app. Maak een account direct in de app aan om er zeker van te zijn dat u uw verbonden diensten kunt gebruiken.
De diensten activeren
Hoe lang moet ik wachten totdat de diensten geactiveerd zijn?
Het kan tot 24 uur duren om alle diensten te activeren.
Zorg ervoor dat uw auto geparkeerd staat in een gebied met een goede netwerkdekking en start de app regelmatig opnieuw op. U kunt uw app ook geforceerd afsluiten en vervolgens opnieuw openen.
Na 24 uur gaat u naar Profiel > Voertuiggegevens en onder Status zal dan "Geactiveerd" staan. Als niet alle diensten geactiveerd zijn, kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Waar kan ik de voorwaarden voor mijn contract vinden?
Als u al gebruikmaakt van uw diensten, kunt u de voorwaarden via de app inzien.
Als u al toegang heeft tot de app op uw smartphone, ga dan naar uw Profiel en klik op ‘Algemene Voorwaarden’ onder ‘Over’.
Hoe kan ik de diensten activeren?
Om uw diensten te activeren, dient u het voertuig te koppelen met de NissanConnect Services app op uw smartphone.
- Installeer eerst de NissanConnect Services app op uw smartphone en maak een account aan.
- Voer vervolgens uw voertuigidentificatienummer (VIN) in
- Daarna start u het infotainmentsysteem op en op de startpagina selecteert u: {{Info > NissanConnect Services > Informatiekanalen > Accountgegevens > Autokoppelcode}}
- Deze code voert u in de app op uw smartphone in. Daarna is alles klaar voor gebruik.
Als de map ‘Accountgegevens’ niet zichtbaar is in uw voertuig, ga dan naar ‘Kanalenlijst updaten’. Volg hiervoor de volgende stappen in uw navigatiesysteem:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Instellingen informatiekanalen >
- Kanalenlijst bewerken > Kanalenlijst updaten > Ja.
Ga nu terug naar Accountgegevens, uw {{koppelcode}} zou hier nu zichtbaar moeten zijn.
Ik heb een tweedehands Nissan gekocht, hoe kan ik de diensten activeren?
- Contact opnemen met de vorige eigenaar en hem/haar verzoeken om de auto te ontkoppelen van zijn/haar account.
- Contact opnemen met de klantenservice. De contactgegevens vindt u hier.
Ik heb een tweedehands Nissan gekocht en het lukt me niet om de diensten te activeren. Ik blijf foutmeldingen ontvangen.
Blijft u foutmeldingen ontvangen? Dan is uw voertuig waarschijnlijk nog gekoppeld aan het account van de vorige eigenaar van de auto. Om dit probleem op te lossen, kunt u:
- Contact opnemen met de vorige eigenaar en hem/haar verzoeken om de diensten te deactiveren en de auto te ontkoppelen van zijn/haar account.
- Contact opnemen met de klantenservice op 0800-0231513.
Hoe kan ik zien welke diensten er beschikbaar zijn in mijn Nissan?
Nadat u de NissanConnect Services app en uw auto heeft gekoppeld, kunt u inzien welke diensten in uw auto beschikbaar zijn door op het pictogram van het Winkelwagentje te tikken in de rechterbovenhoek op het beginscherm van de NCS app. U wordt dan doorgeleid naar de NissanStore en krijgt een lijst te zien van diensten die momenteel beschikbaar zijn voor uw voertuig.
U kunt dan van iedere dienst:
- De beschrijving lezen
- De einddatum zien
- Uitschrijven/opnieuw inschrijven
- De Algemene voorwaarden inzien
Wat gebeurt er wanneer mijn gratis service periode verloopt?
U kunt uw diensten uitbreiden door naar de NissanConnect Services-app te gaan en op het winkelwagenpictogram in de rechterbovenhoek van de hoofdpagina te klikken. Aan het eind van uw gratis service periode kunt u hier de huidige prijzen voor elke service bekijken, zodat u zeker weet dat u over de recentste prijzen beschikt.
Opmerking: Nissan heeft na de gratis periode uw bevestiging nodig om uw abonnement te verlengen voor elke service. U wordt niet automatisch geabonneerd op een dienst na de gratis periode, en er worden ook geen kosten voor in rekening gebracht.
Een voertuig toevoegen
Hoe kan ik mijn voertuig toevoegen in mijn NissanConnect Services app?
U kunt uw Nissan toevoegen aan NissanConnect Services in twee stappen:
- Voer uw voertuigidentificatienummer (VIN) in. Uw VIN staat in uw registratiedocumenten, het garantieboekje of op het dashboard van uw auto.
- Voer de "koppelcode" in. Ga naar:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Informatiekanalen >
- Accountgegevens >
- Autokoppelcode.
Als de map ‘Accountgegevens’ niet zichtbaar is in uw voertuig, ga dan naar ‘Kanalenlijst updaten’. Volg hiervoor de volgende stappen in uw navigatiesysteem:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Instellingen informatiekanalen >
- Kanalenlijst bewerken >
- Kanalenlijst updaten >
- Ja.
Ga nu terug naar Accountgegevens, uw {{koppelcode}} zou hier nu zichtbaar moeten zijn.
Hoe kan ik tussen voertuigen schakelen als ik er meer dan een heb toegevoegd in de NissanConnect Services app?
Schakelen tussen voertuigen kan vanaf de startpagina van NissanConnect Services.
Klik links bovenaan in de app op de naam van het voertuig (bijv. JUKE, LEAF, NAVARA, etc.) Er verschijnt een lijst van alle auto’s die momenteel in uw account staan.
Hoe kan ik een voertuig verwijderen?
Om uw Nissan uit uw app te verwijderen, gaat u naar uw profiel en klikt u op het voertuig dat u wilt verwijderen en klikt u vervolgens op de knop ‘Verwijder dit voertuig uit de app’. Dan worden alle diensten voor dat voertuig gedeactiveerd.
Diensten deactiveren
Welke diensten kan ik deactiveren en hoe?
Om uw verbonden diensten te deactiveren gaat u naar de profielpagina, selecteert u de naam van het voertuig dat u wenst te deactiveren en klikt u vervolgens op "Deactiveren".
Let op: u kunt geen afzonderlijke functies deactiveren. Als u deze optie selecteert, zullen alle functies van NissanConnect uitgeschakeld worden.
Hoe kan ik zien dat een dienst gedeactiveerd is?
Als uw voertuig succesvol gedeactiveerd is, wordt er helemaal geen informatie meer weergegeven op de startpagina van uw app.
Als er nog informatie over uw Nissan zichtbaar is (zoals kilometerstand, vergrendelstatus) dan is uw voertuig nog geactiveerd.
Lukt het u niet om het voertuig te deactiveren? Neem dan via de app contact op met de klantenservice.
Ik heb een tweedehands Nissan gekocht, moet ik de diensten nog deactiveren of gebeurt dat automatisch?
Als u een tweedehands Nissan heeft gekocht, dan heeft de vorige eigenaar de auto waarschijnlijk uit zijn/haar app verwijderd.
Om dat te controleren, kunt u proberen het voertuig toe te voegen door de zes stappen van het activeringsproces te doorlopen, die u hier kunt vinden. Indien zich nog een probleem voordoet, neemt u contact op met het callcenter.
Is het mogelijk om diensten opnieuw te activeren nadat deze gedeactiveerd zijn?
Het is mogelijk om diensten te reactiveren, zelfs na deactivatie.
Om uw verbonden diensten te activeren, gaat u naar de profielpagina, selecteert u de naam van het voertuig dat u wenst te activeren en klikt u vervolgens op ‘Activeren’.
Indien u nog geen account heeft: volg de zes stappen van het aanmeldingsproces om uw auto met uw account te koppelen.
Indien u wel al een account heeft: log in op uw account om diensten opnieuw te activeren.
Ik zou graag tijdelijk de functie voor gegevensoverdracht willen uitschakelen. Is dat mogelijk?
U kunt er altijd voor kiezen om het delen van gegevens stop te zetten.
Iedere keer dat de auto gestart wordt, zal de bestuurder gevraagd worden om toestemming te verlenen voor het delen van gegevens. U hoeft alleen maar op ‘Weigeren’ te klikken, dan zullen uw gegevens niet gedeeld worden met uw NissanConnect Services app.
U kunt daarnaast het delen van gegevens via uw infotainmentsysteem te allen tijde stopzetten door de volgende stappen te volgen:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Instellingen voor privacymodus >
- Weigeren.
Uw NissanConnect Services app zal dan geen gegevens meer ontvangen.
ALGEMEEN
Algemeen
De gegevens die naast mijn voertuig op mijn persoonlijke startpagina in de NissanConnect Services app worden weergegeven, zijn niet actueel of er zijn helemaal geen gegevens zichtbaar. Hoe kan dat?
Om informatie naar uw NissanConnect Services app te kunnen verzenden, moet uw voertuig een goede verbinding met internet hebben.
Zorg ervoor dat uw voertuig in een gebied staat met een goede netwerkdekking en veeg naar beneden om de startpagina te verversen en de nieuwste informatie te ontvangen.
Ik wil mijn voertuig graag verkopen. Hoe kan ik mijn gegevens verwijderen?
U kunt uw gegevens rechtstreeks vanuit de app verwijderen:
- Klik op de profielknop op de startpagina.
- Klik op het voertuig (bijv. JUKE, LEAF).
- Ga naar beneden en klik op "Gegevens van dit voertuig verwijderen".
Na bevestiging zullen alle historische gegevens van uw voertuig verwijderd worden. Dit omvat eerdere bestemmingen, instellingen voor de radio enzovoort.
Vergeet niet om uw diensten te deactiveren: klik op Deactiveren en Ontkoppelen om de koppeling tussen uw auto en de app ongedaan te maken.
De nieuwe eigenaar moet de auto dan toevoegen aan zijn/haar account, maar er bestaan geen gegevens meer over uw ritten.
Op welke smartphones kan de NissanConnect Services app gebruikt worden?
De NissanConnect Services app is compatibel met de meeste smartphones met iOS en Android:
- Iedere iPhone, iPad of iPod Touch met iOS 11.0 of hoger.
- Ga naar de Google Play Store voor Android-telefoons
Controleer dat de nieuwste software-updates op uw apparaat geïnstalleerd zijn alvorens de NissanConnect Services app te downloaden.
Hoe kan ik het infotainmentsysteem van mijn voertuig terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
Om uw auto te resetten naar de fabrieksinstellingen klikt u op:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Alle instellingen voor NissanConnect Svcs. terugzetten naar standaard
Wat is NissanConnect Services?
NissanConnect Services stelt u in staat om bepaalde functies van uw auto op afstand te bedienen via een app op uw smartphone.
IN WELKE LANDEN KAN IK NISSANCONNECT SERVICES GEBRUIKEN?
NissanConnect Services is beschikbaar in de volgende landen: Duitsland, Zwitserland, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Spanje, Ierland, Italië, België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Hongarije, Polen, Slowakije, Oostenrijk, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Letland, Litouwen, Noorwegen, Zweden, Rusland, Albanië, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Griekenland, IJsland, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Roemenië, Servië, Slovenië.
Welke auto’s zijn uitgerust met NissanConnect Services?
Klik hier voor een overzicht van de auto’s van Nissan die uitgerust zijn met NissanConnect Services.
Ik kan mijn diensten niet gebruiken. Hoe kan dat?
Een van de meest voorkomende problemen is een zwak signaal; de NissanConnect app heeft een stabiele internetverbinding nodig om goed te werken.
Wellicht rijdt u door een gebied waar uw mobiele provider geen goede dekking heeft. Bij een zwak signaal kan de verbinding met internet verbroken worden en kan het zijn dat de NissanConnect apps niet goed werken.
Moet ik een gebruikersaccount aanmaken voor de NissanConnect app?
Ja, om de NissanConnect Services app te gebruiken, moet u een account aanmaken.
U kunt rechtstreeks via de app een account aanmaken.
Zijn NissanConnect Services gratis of tegen betaling?
Enkele NissanConnect Services zijn altijd gratis en sommige zijn tegen betaling. Klik hier voor meer informatie.
NissanConnect Services app
Waar kan ik de app downloaden?
U kunt de NissanConnect Services app downloaden in de App Store.
U kunt deze link volgen om uw app meteen te vinden.
Welke informatie heb ik nodig om een account aan te maken?
Om een account aan te maken, hebt u alleen uw naam, e-mailadres en vestigingsland nodig. U zult gevraagd worden om uw e-mailadres te verifiëren door eenvoudigweg te klikken op een link die meteen naar uw inbox verstuurd wordt.
Controleer ook uw map met ongewenste e-mail.
Hoe lang duurt het voordat ik de app kan gebruiken?
Het downloaden van de NissanConnect Services app en het aanmaken van een account zal doorgaans niet meer dan 10 minuten in beslag nemen, maar dit is wel afhankelijk van uw beschikbare downloadsnelheid.
Zodra uw auto eenmaal gekoppeld is, kan het nog 24 uur duren voordat alle diensten volledig geactiveerd zijn. Zorg ervoor dat uw auto zich tijdens deze periode in een gebied met een goede netwerkdekking bevindt.
Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden in de app niet geaccepteerd. Wat kan ik doen?
CONTROLEER UW E-MAILADRES EN WACHTWOORD
Controleer voor de zekerheid nog eens of u de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord heeft ingevuld. Als een van de twee of beide verkeerd gespeld is, krijgt u een foutmelding.
CONTROLEER UW INTERNETVERBINDING
Controleer dat uw apparaat een goede verbinding met internet heeft. Probeer ook om met een wifinetwerk te verbinden als het mobiele netwerksignaal zwak is.
UW WACHTWOORD HERSTELLEN
Probeer uw wachtwoord opnieuw in te stellen door te klikken op de knop "Wachtwoord vergeten".
Waarom kan ik niet inloggen in de NissanConnect app?
Controleer eerst uw internetverbinding via wifi of data: de app werkt alleen als deze verbonden is met internet.
Controleer ook dat u het registratieproces volledig heeft afgerond, mocht dit niet zo zijn, dan kunt u problemen ondervinden tijdens het inloggen.
Welke informatie heb ik nodig om NissanConnect Services te activeren?
Na het aanmaken van een account heeft u verder alleen nog uw voertuigidentificatienummer (VIN) nodig en u moet in uw auto zitten om de "koppelcode" te krijgen.
Wat is de minimaal vereiste softwareversie voor Android- of Apple-telefoons zodat de app goed werkt?
NissanConnect Services werkt op:
- Iedere iPhone, iPad of iPod Touch met iOS 11.0 of hoger.
- Ieder apparaat met Android 4.3 of hoger.
Sommige functies van de app zijn niet zichtbaar en kunnen niet gebruikt worden. Waarom gebeurt dit en wat kan ik doen?
Zodra uw auto eenmaal gekoppeld is, kan het nog 24 uur duren voordat alle diensten volledig geactiveerd zijn. Zorg ervoor dat uw auto zich tijdens deze periode in een gebied met een goede netwerkdekking bevindt.
Na het invoeren van de ‘koppelcode’ en het accepteren van de voorwaarden lukt het mij niet om mijn voertuig toe te voegen en het proces af te ronden. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
Als u problemen ondervindt met het toevoegen van uw voertuig in de app:
- Controleer dat u de zes stappen van het koppelingsproces heeft doorlopen.
- Controleer nogmaals dat u het voertuigidentificatienummer correct heeft ingevoerd.
- Zorg ervoor dat uw voertuig zich in een gebied met goede netwerkdekking bevindt.
Blijft het probleem zich voordoen? Neem dan contact op met de klantenservice.
Hoe maak ik gebruik van de virtuele persoonlijke assistent (VPA) om via mijn telefoon met de auto te communiceren?
Om een gesprek te beginnen via Google Assistant, zegt u: < OK GOOGLE, VRAAG NISSAN >, en voor Amazon Alexa zegt u: <ALEXA, VRAAG NISSAN >. Zodra u eenmaal verbonden bent, kunt u verschillende opdrachten gebruiken. Raadpleeg dit document voor de volledige lijst.
Gegevensbescherming
Hoe worden mijn persoonsgegevens veilig bewaard en voor hoe lang worden ze bewaard?
De verwerking van persoonsgegevens van mensen binnen de EU wordt gereguleerd door de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). De NissanConnect Services app, en al het gegevensgebruik dat ermee gepaard gaat, voldoet aan de regelgeving van de AVG.
Mijn smartphone is gestolen. Hoe zorg ik ervoor dat mijn persoonsgegevens beschermd blijven?
Als uw smartphone is gestolen, neemt u contact op met de klantenservice.
Zij zullen u helpen om uw auto op afstand van uw account los te koppelen. De gegevens van uw auto zijn dan niet meer beschikbaar via de app.
Hoe verwijder ik alle persoonlijke gegevens over mijn voertuig?
U kunt al uw persoonlijke gegevens, waaronder afgelegde ritten, verwijderen via uw app door te klikken op uw profiel en daar uw voertuig te selecteren onder ‘Voertuiggegevens’. Selecteer vervolgens ‘Voertuiggegevens verwijderen’ en volg de instructies in de app.
U kunt het infotainmentsysteem ook terugzetten naar de fabrieksinstellingen via:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Alle instellingen voor NissanConnect Svcs. terugzetten naar standaard
Waar kan ik de Algemene Voorwaarden en het privacybeleid vinden en doorlezen?
U kunt de gebruiksvoorwaarden direct vanuit de app in uw profiel doorlezen. U kunt ze ook downloaden op de website van Nissan op de pagina van NissanConnect Services.
Wat gebeurt er als ik het privacybericht (dat wordt weergegeven als ik de auto start) weiger?
Als u ‘Weigeren’ aanklikt, wordt de privacymodus automatisch geactiveerd. Dit betekent dat de gegevens die voor NissanConnect Services voor uw auto gebruikt worden, niet meer worden gedeeld. Houd er hierbij wel rekening mee dat gegevens voor bepaalde diensten, zoals noodoproepen, actief blijven.
Let op: de NissanConnect Services app geeft "privacymodus" aan en gegevens van de auto worden niet geactualiseerd
Moet ik mijn wachtwoord invoeren iedere keer dat ik wil inloggen?
Als u bent uitgelogd, dan zult u uw wachtwoord moeten invoeren om in te kunnen loggen. Maar als u eenmaal op de app ingelogd bent, dan kunt u enkele weken ingelogd blijven. De app kan wel uitloggen indien er zich problemen voordoen.
Beveiliging
Waarom wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd?
Controleer dat u geen typfouten in uw wachtwoord heeft gemaakt en dat het gebruik van hoofdletters en kleine letters klopt. Blijft het probleem zich voordoen? Dan kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen via de link ‘Wachtwoord vergeten’ in de NissanConnect Services app. Binnen enkele minuten na aanvraag van een nieuw wachtwoord dient u een e-mail te ontvangen.
Als u deze e-mail niet in uw inbox kunt vinden, zoek dan eerst in andere mappen (bijvoorbeeld de map voor ongewenste e-mail).
Ik ben mijn viercijferige pincode vergeten. Wat kan ik doen?
Als u uw viercijferige pincode bent vergeten, selecteer dan ‘Beveiligingscode aanmaken/opnieuw instellen’ direct in uw app. Volg de instructies om een nieuwe code in te stellen. U moet toegang hebben tot uw auto om deze actie te kunnen voltooien.
Kan iemand anders toegang krijgen tot de gegevens die in mijn app opgeslagen staan?
Nee, de informatie die op uw account opgeslagen wordt, is privé. Als u gedeelde toegang heeft met iemand anders, dan kan deze persoon wel de gegevens in de app inzien.
Als u vermoedt dat iemand toegang heeft tot uw app, wijzig dan uw wachtwoord volgens de procedure in de app.
Wat is de viercijferige pincode?
Een viercijferige pincode is een extra manier om uw auto te beschermen tegen eventueel ongewenst gebruik. Het voorkomt bijvoorbeeld dat iemand die toegang heeft tot uw telefoon uw auto namens u zou kunnen ontgrendelen.
De app vraagt iedere keer dat iemand de auto wil vergrendelen of ontgrendelen om de viercijferige pincode.
Hoe kan ik de app blokkeren als mijn telefoon kwijtgeraakt of gestolen is?
Als uw smartphone gestolen is, kunt u de Privacymodus voor uw voertuig als volgt instellen:
- Iedere keer dat de auto gestart wordt, zal de bestuurder gevraagd worden om toestemming te verlenen voor het delen van gegevens. U hoeft alleen maar te weigeren, dan zullen uw gegevens niet gedeeld worden met uw NissanConnect Services app, of
- U kunt daarnaast het delen van gegevens via uw infotainmentsysteem te allen tijde stopzetten door de volgende stappen te volgen:
- Instellingen >
- NissanConnect Services >
- Instellingen voor privacymodus >
- Weigeren
Door het bericht over de privacymodus te weigeren, zal uw NissanConnect Services app geen gegevens meer ontvangen.
Neem vervolgens contact op met de klantenservice via 020-5162026. Zij zullen u helpen om uw auto van uw account los te koppelen.
Andere gebruikers
Kan ik de NissanConnect Services app koppelen met een voertuig dat ik niet in mijn bezit heb?
Om het account van uw app te koppelen aan een voertuig, moet u de sleutel van de auto hebben en in de auto zitten.
Dan kunt u het koppelingsproces uitvoeren. U dient eerst toestemming te hebben van de eigenaar van het voertuig.
Kan de NissanConnect Servies app voor meerdere voertuigen gebruikt worden?
Ja, u kunt een onbeperkt aantal voertuigen toevoegen aan uw NissanConnect Services account.
U kunt een nieuw voertuig toevoegen door aan de linker bovenkant van het scherm te klikken op de naam van uw huidige voertuig (JUKE, LEAF, etc.) en vervolgens klikt u op ‘Een voertuig toevoegen’.
Een voertuig kan maar met één account verbonden zijn.
Stemherkenning
Kan ik de stemassistent van mijn telefoon rechtstreeks vanuit mijn auto gebruiken?
Ja, u moet alleen Siri of Google Assistant inschakelen op uw telefoon.
Controleer in uw telefooninstellingen dat deze ingeschakeld zijn. U moet het knopje voor spraakbesturing op uw stuurwiel lang ingedrukt houden om het systeem te activeren.
Hoe kan ik de functie voor stemherkenning gebruiken?
Om de functie voor stemherkenning te activeren, drukt u de knop op het stuurwiel kort in.
Nadat u de knop heeft ingedrukt, zal het systeem u uitleggen hoe u uw verzoek kunt formuleren voor de beste resultaten.
Voor straatnavigatie vermeldt u het adres van de straat en de plaatsnaam voor de beste resultaten. Bijvoorbeeld: 'Ga naar 10 Downing Street, Londen'.
Voor interessante locaties vermeld u de plaatsnaam voor de beste resultaten. Bijvoorbeeld: 'Zoek Twickenham Stadium in Londen'.
CONNECTIVITEIT
Apple CarPlay
Apple CarPlay werkt niet. Wat kan ik doen?
Als Apple CarPlay niet werkt, controleer dan dat:
- U een gecertificeerde en compatibele kabel gebruikt.
- Siri geactiveerd is in de instellingen van uw iPhone.
- U het bericht heeft geaccepteerd dat verschijnt als u uw iPhone aankoppelt via USB.
- Controleer dat de kabel die u gebruikt schoon is.
- Als u een hoesje voor uw telefoon gebruikt, controleer dan dat de verbindingskabel volledig erin past.
- Controleer dat de oplaadpoort schoon is en dat er geen stof is dat de verbinding met de kabel kan belemmeren.
Hoe activeer ik Apple CarPlay in mijn voertuig?
Als u uw telefoon voor het eerst met uw voertuig verbindt terwijl u niet aan het rijden bent, zal er een bericht verschijnen. Er wordt dan gevraagd of u met uw voertuig een verbinding wilt maken.
De knoppen op het stuurwiel en de volumeknoppen lijken niet goed te werken met de telefoon, hoe los ik dit op?
De knoppen op het stuurwiel kunt u niet gebruiken om uw iPhone mee te bedienen. Als u uw smartphonescherm spiegelt met het scherm van uw infotainmentsysteem, kunt u in de app en door het menu navigeren door het scherm aan te raken, net zoals normaal bij uw telefoon.
Apple CarPlay blijft uitvallen tijdens het gebruik, wat moet ik doen?
Controleer dat de USB-kabel compatibel en schoon is, controleer dat de aansluiting schoon is en vrij is van stof dat de verbinding met de kabel kan belemmeren (en dus ook de verbinding met Apple CarPlay).
Zorg ervoor dat u een originele kabel van de fabrikant gebruikt.
Moet Siri ingeschakeld zijn om Apple CarPlay te kunnen gebruiken?
Ja, om de functies van Apple CarPlay volledig te kunnen benutten, is het wellicht nodig om Siri in te schakelen via de instellingen van uw iOS-apparaat. Dit zou echter automatisch moeten gebeuren als u de verbinding met Apple CarPlay maakt.
Ik heb mijn telefoon via Apple CarPlay verbonden, maar ik kan niet alle apps zien die ik op mijn telefoonscherm zie. Enkele applicaties ontbreken.
Niet al uw apps zijn compatibel met Apple CarPlay. Alleen de apps die wel compatibel zijn met Apple CarPlay zullen weergegeven worden op het scherm in uw voertuig. Via deze link vindt u een overzicht van alle apps die compatibel zijn met Apple CarPlay.
Kan ik zelf kiezen welke functies van mijn telefoon ik in mijn voertuig wil weergeven en gebruiken?
Alle apps die compatibel zijn met Apple CarPlay zullen weergegeven worden in uw voertuig. U kunt vervolgens de apps selecteren en gebruiken wanneer u daar behoefte aan heeft.
U kunt de lijst van apps die op uw schermen weergegeven worden echter niet beperken. Alle compatibele apps zullen weergegeven worden.
Kan ik Siri rechtsreeks vanuit mijn auto gebruiken?
Ja, u hoeft alleen maar Siri in te schakelen vanuit de instellingen van uw telefoon. Druk vervolgens lang op de knop voor spraakbesturing in uw voertuig.
Hoe kan ik Siri activeren?
Om Siri te activeren voor een voertuig met CarPlay moet u de knop voor spraakbesturing op uw stuurwiel lang ingedrukt houden.
Android Auto
Kan ik Apple CarPlay gebruiken vanaf mijn Android-telefoon?
Als u een Android-telefoon heeft, kunt u gebruikmaken van de functie Android Auto. Apple CarPlay is uitsluitend compatibel met iOS-apparaten.
Android Auto werkt niet, wat kan ik doen?
Als uw Android Auto niet functioneert, probeer dan een van de volgende methodes:
- Als u Android 9 of lager gebruikt, controleer dan dat u de Android Auto app uit de App Store gedownload heeft. Als u een oudere versie van Android heeft geüpdatet naar Android 10, moet u ook de Android Auto app downloaden.
- Gebruik een officiële kabel die compatibel is met uw smartphone.
- Controleer dat de kabel die u gebruikt schoon is.
- Als u een hoesje voor uw telefoon gebruikt, controleer dan dat de verbindingskabel volledig erin past.
- Controleer dat de oplaadpoort schoon is en dat er geen stof is dat de verbinding met de kabel kan belemmeren.
Hoe weet ik of mijn telefoon compatibel is?
Om na te gaan of uw smartphone compatibel is, gaat u naar de website van Android Auto.
Android Auto blijft uitvallen tijdens het gebruik, wat moet ik doen?
Controleer dat de USB-kabel compatibel en schoon is, controleer dat de aansluiting schoon is en vrij is van stof dat de verbinding met de kabel kan belemmeren (en dus ook de verbinding met Android Auto).
Zorg ervoor dat u een originele kabel van de fabrikant gebruikt.
Kan ik Android Auto zonder USB-kabel gebruiken?
U kunt Android Auto niet gebruiken zonder USB-kabel. Nissan raadt aan om een originele kabel van de fabrikant te gebruiken.
U dient uw smartphone via de kabel met uw auto te koppelen. De Android Auto app moet geïnstalleerd zijn op uw telefoon als deze Android 9 of lager gebruikt. U vindt de Android Auto app in de Google Play Store.
Ik heb mijn telefoon via Android Auto verbonden, maar ik kan niet alle apps zien die ik op mijn telefoonscherm zie. Enkele applicaties ontbreken.
Niet alle apps zijn compatibel met Android Auto. Alleen de apps die wel compatibel zijn met Android Auto zullen in uw voertuig weergegeven worden. Via deze link vindt u alle apps die compatibel zijn met Android Auto.
Kan ik zelf kiezen welke functies van mijn telefoon ik in mijn voertuig wil weergeven en gebruiken?
Alle apps die compatibel zijn met Android Auto zullen weergegeven worden in uw voertuig. U kunt vervolgens de apps selecteren en gebruiken wanneer u daar behoefte aan heeft. U kunt de lijst van apps die op uw schermen weergegeven worden echter niet beperken. Alle compatibele apps zullen weergegeven worden.
Kan ik Google Assistant rechtstreeks vanuit mijn auto gebruiken?
Ja, u moet Google Assistant alleen inschakelen vanuit uw instellingen en vervolgens de knop voor spraakondersteuning in uw voertuig lang indrukken.
Hoe activeer ik Google Assistant?
Om Google Assistant te activeren in uw voertuig met Android Auto houdt u de knop voor spraakbesturing op het stuurwiel lang ingedrukt.
KAARTEN EN ACTUELE VERKEERSINFORMATIE
Actuele verkeersinformatie
Wat zijn de voordelen van actuele verkeersinformatie?
Deze functie geeft u actuele informatie over de verkeerssituatie en een overzicht van files en problemen op de weg met behulp van makkelijke kleurcoderingen.
Dit maakt het makkelijker om snel een traject te bekijken en inzicht te verkrijgen in de actuele verkeerssituatie en wegomstandigheden. Bij het selecteren van uw bestemming wordt direct rekening gehouden met de verkeerssituatie. De voorgestelde route wordt dan aangepast om u zo snel mogelijk op uw bestemming te krijgen.
Hoe actueel is de informatie die wordt weergegeven?
Informatie over de verkeerssituatie is live. Uw route wordt voortdurend aangepast aan de updates.
Mocht de verbinding problemen ondervinden, dan zal de kaart de meest recente update opslaan totdat er opnieuw verbonden kan worden.
Points of Interest
Wat zijn mijn Points of Interest (persoonlijke POI)?
Er zijn ongeveer 50 miljoen locaties opgeslagen die u makkelijk direct via uw auto kunt vinden, zonder dat u deze zelf eerst hoeft op te zoeken.
Zo kunt u makkelijk zoeken naar nuttige locaties in de buurt (denk aan restaurants, benzinestations, supermarkten) en deze aan uw route toevoegen.
Of u nu nieuw terrein gaat ontdekken of een bekend gebied nog beter wilt leren kennen, deze functie maakt het leven makkelijker.
Kan ik mijn eigen Points of Interest (POI) opslaan?
U kunt ook zelf POI’s opslaan in het infotainmentsysteem door ze toe te voegen aan uw adresboek. Volg deze stappen:
- Kaart >
- Bestemming >
- Adresboek >
- Nieuw toevoegen >
- Straatadres >
- OK.
U kunt uw adresboek ook vanaf de startpagina open, daar zullen uw opgeslagen POI’s zichtbaar zijn.
Kaartupdate
Hoe kan ik mijn kaarten updaten?
Worden de kaarten in mijn voertuig automatisch bijgewerkt?
Ja, uw kaart wordt automatisch bijgewerkt als "Favoriete regio" geselecteerd is. Er zal een melding op uw scherm verschijnen. Vergeet niet om toestemming te geven voor de kaartupdate zodat u altijd de meest actuele kaart heeft.
Hoe word ik geïnformeerd over kaartupdates?
Zodra een nieuwe kaartupdate beschikbaar is, verschijnt een bericht op het scherm van het infotainmentscherm in uw auto, mits u een favoriete regio heeft ingesteld.
Bestemming versturen naar de auto
Wat zijn de voordelen van de functie om een bestemming door te sturen naar de auto?
De functie "bestemming naar auto" kunt u altijd gebruiken als u een rit van tevoren moet plannen.
Open uw NissanConnect Services app en gebruik de navigatiepagina om een bestemming te zoeken. U kunt dit adres doorsturen naar uw Nissan, waar u ook bent. Zodra u in de auto stapt, kunt u de voorgestelde route accepteren, bewerken om routepunten toe te voegen of annuleren als u van gedachten bent veranderd.
Wat moet ik doen als de bestemming wordt weergegeven in het infotainmentsysteem in mijn voertuig?
Als uw bestemming zichtbaar is op het centrale scherm in uw voertuig, kunt u de volgende opties selecteren:
- Ga hiernaartoe: het adres wordt in uw auto geladen.
- Opslaan: het adres wordt opgeslagen voor later.
- Verwijderen: de ontvangen informatie wordt verwijderd.
Hoe kan ik een bestemming vinden met de NissanConnect Services app en doorsturen naar mijn voertuig?
Selecteer het kaartpictogram in het menu van uw NissanConnect Services app. Dan verschijnen de locatie van uw voertuig en een zoekbalk.
Klik op de zoekbalk en voer het adres in waar u naartoe wilt gaan. Klik vervolgens op de knop ‘Routebeschrijving’. U krijgt vervolgens de route te zien en een knop "Naar auto versturen". Klik op die knop. Zodra de bestemming naar uw auto verstuurd is, krijgt u ter bevestiging een melding op uw telefoon.
Heb ik de app voor deur-tot-deur-navigatie nodig om deze functie te kunnen gebruiken?
Nee, u kunt uw bestemming naar uw auto versturen zonder de app voor deur-tot-deur-navigatie te downloaden.
Als uw auto is uitgerust met NissanConnect Services, is deze functie volledig geïntegreerd in uw NissanConnect Services app. In uw gebruikershandleiding staat of uw auto is uitgerust met NissanConnect Services.
Mijn Autozoeker
Hoe werk de functie Mijn Autozoeker?
Via Mijn Autozoeker kunt u de huidige locatie van uw auto bepalen, als deze zich tenminste in een gebied bevindt met een goede netwerkdekking. De locatie wordt meteen in de NissanConnect Services app weergegeven en u kunt zelfs een looproute naar uw auto uitstippelen.
Hoe helpt de dienst Mijn Autozoeker mij om mijn auto te vinden?
De huidige locatie van uw Nissan wordt rechtstreeks in uw NissanConnect Services app getoond.
U hoeft alleen maar de app te openen en te klikken op de kaart in het menu. De locatie van uw auto wordt meteen bijgewerkt.
De parkeerplek van mijn auto wordt niet of onjuist weergegeven. Hoe kan dat?
Vaak staat uw auto dan geparkeerd in een garage of in een gebied met een slechte netwerkdekking. Dit kan problemen veroorzaken voor het delen en ontvangen van gegevens van uw auto. U kunt op de knop "Opnieuw laden" drukken om de gegevens bij te werken.
Kan ik Mijn Autozoeker uitschakelen?
De locatiebepaling van uw voertuig is onderdeel van uw verbonden diensten. U kunt deze dienst niet uitschakelen zonder ook alle andere verbonden diensten te deactiveren.
Hoe exact wordt de parkeerplek weergegeven?
De parkeerplek is gebaseerd op de GPS van het voertuig. Om zeker te zijn dat de locatie van het voertuig zo exact mogelijk wordt weergegeven, is het van belang dat uw voertuig in een gebied met een goede netwerkdekking staat.
Werkt deze dienst als ik in mijn auto rijdt?
Ja, deze dienst werkt voortdurend, zelfs als de auto aan het rijden is.
Kan iemand anders mijn parkeerplek zien?
Iedereen die uw inloggegevens kent, heeft toegang tot deze informatie. Als u vermoedt dat iemand toegang heeft tot de gegevens van uw account, raden wij u aan om uw wachtwoord zo snel mogelijk te veranderen.
VEILIGHEID EN AUTOSTATUS
Pechhulp
Wat is pechhulp?
Met de functie voor pechhulp kunt u contact opnemen met sleepdiensten en hulpdiensten in de regio voor het geval de auto het begeeft. U kunt het vinden via de volgende stappen:
- Info >
- NissanConnect Services >
- Bel met Nissan Pechhulp. Als uw voertuig een navigatiescherm heeft, druk dan op het kaartscherm op het pictogram van de koptelefoon.
Slimme meldingen
Wat zijn slimme meldingen?
Met de meldingsmonitor kunt u zelf een alarm instellen. U ontvangt dan een melding van het systeem als de ingestelde waarden voor het alarm worden overschreden. Er zijn drie soorten meldingen:
- Snelheidsmelding: U krijgt een melding als een snelheidslimiet wordt overschreden (u kunt maximaal drie snelheidsmeldingen tegelijk instellen).
- Tijdsmelding: U krijgt een melding als er buiten een toegestane tijdsperiode in uw voertuig wordt gereden (u kunt één tijdsmelding instellen).
- Gebiedsmelding: U krijgt een melding als uw voertuig een bepaald gebied in of uit rijdt (u kunt maximaal drie gebiedsmeldingen tegelijk instellen).
Wat is een gebiedsmelding?
Met de functie Gebiedsmelding kunt u een begrenzing instellen voor geografische locaties.
U kunt een geografisch gebied instellen via uw NissanConnect Services app.
U kunt ervoor kiezen om een waarschuwing te ontvangen als:
- uw auto dat gebied uit rijdt of
- uw auto dat gebied binnen rijdt
Wat is een snelheidsmelding?
Met de functie Snelheidsmelding van de meldingsmonitor kunt u tot drie verschillende snelheidsgrenzen instellen. Als uw auto deze snelheidsgrenzen overschrijdt, krijgt u een melding op uw NissanConnect Services app en op uw infotainmentsysteem.
Zal de melding (voor tijd, snelheid, enz.) effect hebben op het voertuig en/of de rijstijl?
De meldingen hebben geen invloed op het voertuig.
Zodra een ingestelde grens wordt overschreden, wordt een bericht verzonden naar zowel het scherm van het infotainmentsysteem als naar de NissanConnect Services app.
Kan ik meerdere meldingen instellen?
- Snelheidsmelding: U kunt drie snelheidsmeldingen tegelijk instellen.
- Tijdsmelding: U kunt één tijdsmelding instellen.
- Gebiedsmelding: U kunt drie zonemeldingen tegelijk instellen.
Wat is een tijdsmelding?
Met de functie "Tijdsmelding" kunt u een tijdsperiode instellen waarbinnen het voor uw auto toegestaan is om te rijden.
Als er buiten deze tijdsperiode in uw auto gereden wordt, krijgt u een melding via uw NissanConnect Services app en ook op het scherm van uw infotainmentsysteem om u te informeren dat de ingestelde tijd niet wordt nageleefd.
Hoe kan ik de melding uitschakelen?
U kunt al uw meldingen beheren via de startpagina van de app.
Daar ziet u een lijst met alle ingestelde meldingen.
U kunt ervoor kiezen om de melding tijdelijk uit te schakelen of permanent te verwijderen.
Hoe lang duurt het om dit op mijn voertuig te activeren?
Dat is afhankelijk van uw netwerkdekking, maar normaliter kunt u ervan uitgaan dat de tijds- en snelheidsmeldingen binnen enkele seconden worden geactiveerd. De gebiedsmelding wordt geactiveerd als de auto zich twee minuten in het verboden gebied bevindt.
Hoe stel ik het alarm in de app in?
Om een alarm in te stellen, opent u de NissanConnect app en selecteert u:
- Monitor >
- Monitor toevoegen >
- Alarm toevoegen >
- Naam en pictogram toevoegen >
- Opslaan.
Verslag van voertuigstatus
Wat is het verslag van voertuigstatus in mijn NissanConnect Services app?
Via de NissanConnect Services app kunt u op ieder moment in de gaten houden hoe het met uw auto gesteld is. U kunt dit verslag inzien door op de beginpagina van de app te klikken op ‘Voertuigstatus’.
U kunt bijvoorbeeld de bandenspanning of de staat van uw motor controleren. Indien zich een probleem voordoet, zal de app u instructies geven om de benodigde informatie te vinden.
De app geeft aan dat er een probleem is met de voertuigstatus. Wat kan ik doen? Nog GEEN problemen met voertuigstatus weergegeven
Indien er een storing wordt weergegeven in de app en uw voertuig, volg dan de instructies voor de voorgestelde oplossingen. U kunt altijd contact opnemen met de Nissan-handelaar van uw voorkeur voor een meer diepgaande diagnose en verdere ondersteuning.
Hoe vaak wordt het verslag van voertuigstatus bijgewerkt?
Het verslag van voertuigstatus wordt in de app geactualiseerd tijdens het rijden of na uw laatste rit.
GEMAK EN COMFORT
Claxon en verlichting op afstand
Hoe werkt claxon en verlichting op afstand?
Met deze functie kunt u op afstand claxonneren en uw verlichting inschakelen. Houd er rekening mee dat deze functie alleen werkt als de motor uit staat (er brandt dan geen enkel lampje in het voertuig) en de auto vergrendeld is. Zorg er ook voor dat uw voertuig een goede netwerkdekking heeft.
Werkt de functie voor claxon en verlichting op afstand tijdens het rijden?
De functie voor claxon en verlichting op afstand werkt niet tijdens het rijden.
Kun je ook de claxon en verlichting apart aansturen?
Met de functie "claxon en verlichting op afstand" kunt u:
- De verlichting apart inschakelen.
- Claxonneren en de verlichting inschakelen.
U kunt niet alleen claxonneren.
Hoe lang duurt het om de functie voor claxon en verlichting op afstand te activeren?
Dat is afhankelijk van de netwerkdekking van uw voertuig, maar normaal gesproken wordt deze functie binnen 30 seconden geactiveerd.
Portier vergrendelen en ontgrendelen
Hoe werkt de functie voor het op afstand vergrendelen en ontgrendelen van het portier?
Met deze functie kunt u uw auto vergrendelen en ontgrendelen en op enig moment controleren of uw auto wel of niet vergrendeld is.
Hoe kan ik een viercijferige beveiligingscode instellen?
U kunt uw beveiligingscode instellen via uw app. Ga naar Profiel > Voertuiggegevens > Nieuwe beveiligingscode en volg de instructies. U moet in uw auto zitten om dit proces te kunnen voltooien.
Een andere optie is om op het beginscherm op een knop voor vergrendelen of ontgrendelen te klikken. Klik vervolgens op de knop Beveiligingscode aanmaken/opnieuw instellen en volg de instructies. U moet in uw auto zitten om dit proces te kunnen voltooien.
Tot welke afstand van mijn voertuig kan ik de functie voor het vergrendelen en ontgrendelen van portieren op afstand gebruiken?
U kunt de functie voor vergrendelen en ontgrendelen van portieren op afstand altijd gebruiken, waar u ook bent, ongeacht de afstand tot uw auto. Zorg ervoor dat uw auto een goed signaal ontvangt om de functie optimaal te kunnen benutten.
Hoe lang duurt het voordat de portieren vergrendeld worden?
De functie voor vergrendelen en ontgrendelen van portieren op afstand dient binnen 30 seconden te werken. Zorg ervoor dat uw auto zich in een gebied bevindt met een goede netwerkdekking om de functie optimaal te kunnen benutten.
Waarom krijg ik een foutmelding als ik mijn voertuig probeer te vergrendelen of ontgrendelen?
Controleer eerst of u de beveiligingscode heeft ingesteld tijdens het installatieproces. Controleer dat uw voertuig goede netwerkdekking heeft. Controleer dat de auto niet al vergrendeld of ontgrendeld is. Als de auto ontgrendeld is, maar het portier niet binnen 30 seconden geopend wordt, zal het voertuig automatisch weer vergrendeld worden.
Zorg dat er niemand in de auto zit en controleer dat alle portieren, de achterklep en de motorkap gesloten zijn.
Klimaatbeheersing op afstand
Hoe kan ik de timer instellen voor de klimaatbeheersing?
Voor het instellen van de timer voor de klimaatbeheersing volgt u de stappen in zowel de gebruikershandleiding als de snelstartgids.
Houd er rekening mee dat deze functie van toepassing is voor LEAF-modellen vanaf mei 2019 en alleen in de auto uitgevoerd kan worden, niet via de NissanConnect Services app.
Hoe werkt de klimaatbeheersing op afstand?
Met de functie klimaatbeheersing op afstand kunt u uw elektrische Nissan alvast laten opwarmen of afkoelen voordat u instapt.
Hoe lang duurt het?
De tijd om de klimaatbeheersing op afstand te activeren, is afhankelijk van de netwerkdekking van het voertuig, maar normaal gesproken kunt u ervan uitgaan dat de functie binnen een minuutje werkt.
Wat is de maximale afstand om klimaatbeheersing op afstand te kunnen gebruiken?
U kunt de functie "klimaatbeheersing op afstand" altijd en overal gebruiken. Zorg ervoor dat uw auto een goed signaal ontvangt om de functie optimaal te kunnen benutten.
Waarom krijg ik een foutmelding bij het gebruiken van klimaatbeheersing op afstand?
Controleer eerst dat uw klimaatbeheersing niet al aanstaat. Uw voertuig staat wellicht in een gebied met slechte netwerkdekking. Zorg ervoor dat uw auto zich in een gebied bevindt met een goede netwerkdekking om de functie optimaal te kunnen benutten.
Zorg er ook voor dat uw auto momenteel niet in gebruik is, want dan kunt u deze dienst niet gebruiken.
OPLADEN
BATTERIJBEHEER
Wat is batterijbeheer?
Batterijbeheer geeft u informatie over uw batterijniveau, geschatte bereik en oplaadsnelheid en stelt u in staat om op afstand een laadbeurt van uw elektrische Nissan te starten.
Hoe kan ik de timer voor het opladen instellen?
Om de timer voor het opladen in te stellen, volgt u de stappen die beschreven staan in de gebruikershandleiding en de snelstartgids. Houd er rekening mee dat deze functie van toepassing is voor LEAF-modellen vanaf mei 2019 en alleen in de auto gebruikt kan worden, niet in de NissanConnect Services app.