DE NV300 IS DOOR ZIJN LAGE GEBRUIKSKOSTEN GOED VOOR UW BEDRIJF. Zowel de motor met enkele turbo als die met twin-turbo zijn indrukwekkend zuinig. Het stop-/start- en regeneratieve remsysteem helpen u om meer brandstof te besparen.

TWIN-TURBO KENMERKEN

De eerste turbo levert een hoog koppel bij lage snelheden voor meer vermogen bij het wegrijden. De tweede turbo zorgt voor meer vermogen bij hogere snelheden, voor een constante en betrouwbare acceleratie.

STOP/START-systeem

Standaard op twin-turbomotoren; de motor stopt als u stil staat en start meteen weer als u de koppeling intrapt. U zult al snel merken dat u hierdoor bespaart op uw brandstofkosten.


De 1.6 liter dCi dieselmotoren van de NV300 combineren de voordelen van een kleine cilinderinhoud met een indrukwekkend zuinig brandstofverbruik, maar leveren wel een hoog koppel bij elk toerental. Er zijn vier motoren beschikbaar die voldoen aan EURO 6: Een enkele turbo-motor met 95 pk of 120 pk en een twin-turbomotor met 125 pk of 145 pk.

CONFORM EURO 6

Alle motoren van de NV300 voldoen aan Euro 6. Dit is te danken aan de technologie Selective Catalytic Reduction (SCR) waarbij AdBlue wordt toegepast om stikstofoxide om te zetten in water, stikstof en kleine hoeveelheden koolstofdioxide – allemaal natuurlijke elementen die we iedere dag zonder problemen inademen.

ECO-MODUS

Activeer om uw brandstofverbruik zo zuinig mogelijk te houden door het koppel te beperken en de acceleratie te verminderen. Tevens geeft de schakelindicator aan wanneer u het beste kunt schakelen.


  1.6 dCi 95 pk 1.6 dCi 120 pk 1.6 dCi 125 pk
Twin-turbo
1.6 dCi 145 pk
Twin-turbo
Cilinderinhoud 1598 cc 1598 cc 1598 cc 1598 cc
Maximaal vermogen 95 pk (70 kW) bij 3.500 tpm 120 pk (89 kW) bij 3.500 tpm 125 pk (92 kW) bij 3.500 tpm 145 pk (107 kW) bij 3.500 tpm
Maximaal koppel 260 Nm bij 1.500 tpm 300 Nm bij 1.750 tpm 320 Nm bij 1.500 tpm 340 Nm bij 1.750 tpm
Configuratie 4 cilinders, 4 kleppen per cilinder, dubbele bovenliggende nokkenas
Brandstof/inductiesysteem Variabele geometrie turbocompressor met intercooler.
Common rail brandstofinjectie
Dubbele variabele geometrie turbocompressor met intercooler.
Common rail brandstofinjectie
Voldoet aan emissienorm Euro 6
Onderhoudsinterval 40.000 km of 2 jaar (hetgeen eerder bereikt is)